Inbjudan till pressträff! Tid: Fredag den 15 april, klockan 14.00 Plats: Norrköping Flygplats

I morgon fredag 15 april ankommer och avgår det första flyget från och till München med flygbolaget BMI Regional i samarbete med Lufthansa.

Journalister som ska besöka pressträffen behöver en besöksbricka och ombeds därför skicka en anmälan med namn och personnummer till: operations@nrkairport.se.

Medverkande: Mari Torstensson, vd Norrköping Airport, Göran Färm (S), ordförande Norrköping Airport, Reidar Svedahl (L), kommunalråd med särskilt ansvar för näringslivsfrågor Norrköping, dessutom representanter från flygbolagen BMI Regional och Lufthansa.

Tid: Fredag den 15 april, klockan 14.00
Plats: Norrköping Flygplats

Norrköping flygplats erbjuder totalt 15 destinationer och ägs sedan 2006 av Norrköpings kommun. Norrköping flygplats är även Sveriges äldsta flygplats för trafikflyg. Norrköping flygplats erbjuder reguljärflyg till München och Visby (sommartrafik). Under sommarsäsongen erbjuds chartertrafik till Antalya, Andalusien, Kroatien, Cypern, Azorerna, Rhodos, Kreta och Mallorca, Sardinien. Vintertid erbjuds chartertrafik till Gran Canaria 3ggr/v och Teneriffa. Norrköping flygplats erbjuder även en fraktlinje till New York via Reykjavik.

Ola Matsson

Presskontakt VD Norrköping Airport AB +46 70-398 52 80