Foto: TUI

TUI utökar sitt utbud med Turkiet från Norrköping

Även sommaren 2023 kan Norrköping Airport erbjuda resor till Turkiet. Detta genom att TUI utökar sitt utbud från Norrköping och från april till oktober flyger med Jettime direkt till Antalya. Under hela sommarsäsongen går det även att boka charter till Cypern, Mallorca, Kreta och Rhodos med TUI.

Turkiet erbjuder ett solsäkert klimat, fina stränder och grön natur. Här finns också badorter, läcker mat och prisvärd shopping. TUI har gott om moderna All Inclusive-resorter, TUI Blue For Families med aktiviteter och TUI Blue For Two med fokus på semester för vuxna. Men också handplockat boende i kategorier från Litet och familjärt till De Luxe.

- Det är väldigt roligt att vi nu utökar vårt utbud från Norrköping med direktflyg till Turkiet. Det är ett av våra mest populära resmål som erbjuder fantastisk mat, härliga stränder och naturupplevelser. Det är också ett land som är relativt billigt för svenskar att semestra i, vilket lockar många, säger Ronja Jakobsson, kommunikatör på TUI.

Turkiet var under förra sommaren en av de allra populäraste destinationerna från Norrköping. Prisnivån i Turkiet är fortfarande på en nivå där det är tillåtande att unna sig, resenären får helt enkelt mycket semester för pengarna. Därför är Norrköping Airport glada att fortsatt kunna erbjuda direktflyg hit.

- Som många känner till gick Detur, som tidigare erbjöd resor till Turkiet, i konkurs i höstas. Vi är väldigt glada över att TUI, som är ett välkänt och tryggt charterbolag som vi har ett långt samarbete med, kan utöka sitt erbjudande från oss med Turkiet. Det innebär att Turkietresenärerna inte behöver söka sig till någon annan flygplats utan kan fortsatt resa från sin flygplats nära hemifrån, säger Jessica Ågren Ohlsson, marknadschef på Norrköping Airport.