Ving släpper nästa vinters charterresor från Norrköping -	Fortsatt direktflyg till Gran Canaria

Ving släpper nästa vinters charterresor från Norrköping - Fortsatt direktflyg till Gran Canaria

Nu släpps nästa vinters mest eftertraktade resor upp till försäljning hos Ving.Många av Vings populära Sunwing Family Resorts, OBC by Sunwing och Sunprime Hotels samt flertalet andra omtyckta hotell blir då bokningsbara. Fler hotell och resmål kommer sedan succesivt. Till vintern 2020/2021 kommer Ving fortsatt att erbjuda resor med direktflyg från Norrköping Airport till Gran Canaria.

Resorna till Gran Canaria kommer att gå under perioden 22 oktober 2020-15 april 2021 samt 23 oktober-16 april 2021. Norrköping Airport erbjuder både restaurang, taxfreebutik och sedan en månad tillbaka också valutaväxling genom ChangeGroup som finns i gateområdet i samband med samtliga charteravgångar.

• -Även om nästa vinter känns avlägsen vet vi att det är många som redan nu vill försäkra sig om vintersol nästa år. De bästa rummen på de bästa hotellen är dem som bokas upp snabbast. Så det gäller att vara ute i god tid. Vi ser en tydlig trend att många väljer resmål på närmare håll, även vintertid. Medeldistansresmålen lockar med Kanarieöarna i topp och därför känns det roligt att vi fortsatt kan erbjuda direktflyg till Gran Canaria från Norrköping Airport, säger Fredrik Henriksson, nordisk kommunikationschef Ving.
  • -Vi är glada att Ving fortsätter att satsa på charterresor direkt från Norrköping Airport och, säger Ola Matsson, VD Norrköping Airport. Totalt kommer Ving under vintersäsongen 2020/2021 att ha 25 avgångar till Gran Canaria. Vi är Sveriges fjärde största charterflygplats och konceptet ”res hemifrån, inte bortifrån” står sig väldigt starkt i Östergötland med omnejd och resenärerna sparar både tid, pengar och miljö på det sättet, fortsätter Ola Matsson, VD Norrköping Airport.

Ving kan idag erbjuda ett av branschens mest omfattade klimatkompensationsprogram där samtliga 1,5 miljoner nordiska gästers flygresor, oavsett flygbolag, de egna hotellen samt alla busstransfers klimatkompenseras. Satsningen inom hållbarhetsområdet fortsätter även nästa år.

För ytterligare information, kontakta:

Fredrik Henriksson, nordisk kommunikations- och hållbarhetschef Ving, fredrik.henriksson@ving.se, 0709-513124

Ola Matsson, VD Norrköping Airport, ola.matsson@nrkairport.se 070-398 52 80

Norrköping Airport ägs sedan 2006 av Norrköpings kommun. Det är Sveriges äldsta flygplats för trafikflyg. Inrikesflyg finns till Visby med BRA som sommarflyg. Norrköping Airport är också Sveriges fjärde största charterflygplats och under sommarsäsongen finns det chartertrafik till Antalya, Kroatien, Cypern, Rhodos, Kreta, Kos, Kalymnos och Mallorca och Montenegro. Vintertid är det charterflyg till Gran Canaria 3ggr/v, Teneriffa och La Gomera. Norrköping flygplats erbjuder även fraktflyg. Norrköping Airport trafikeras även av Brandflyget, Ambulansflyg, Polisflyg, militärt flyg, flygtaxi och privatflyg.