Topprekryteringar till Norrlandsoperans nya restaurang

Nu presenteras de första rekryteringarna, som kommer från två av Umeås toppkrogar. Fredag 17 augusti genomförs en rekryteringsdag för att hitta ytterligare medarbetare både till restaurangen och till Norrlandsoperan.

Victor Wu Nilsen lämnar tjänsten som hovmästare på Gotthards krog för att bli ny restaurangchef på Norrlandsoperan. Victor Wu Nilsen är en av Umeås mest omtyckta restaurangprofiler med erfarenhet från bland annat Tjoget och Mäster Anders i Stockholm och Rex i Umeå. Biträdande restaurangchef och sommelier blir Orçun Erdal som närmast kommer ifrån Rex.

– En bra stad ska ha ett bra operahus och ett bra operahus ska ha en bra restaurang

Victor börjar den 20 augusti och restaurangen öppnar i samband med premiären av operan La Traviata den 6 oktober.

– Vi har ett oerhört intensivt arbete framför oss. Inte minst ska vi hitta alla medarbetare som ska hjälpa oss att skapa magin, vi börjar med en rekryteringsdag fredag 17 augusti då både restaurangen och Norrlandsoperan håller öppet hus för att hitta nya medarbetare, fortsätter Victor Wu Nilsen.

Restaurangen drivs av Restaurangteamet AB och bakom företaget står Bedros Sakayan och Jösta Nordin. Båda två har lång erfarenhet av restaurangbranschen i Umeå. Bedros har bland annat i många år drivit hotell, restaurang, nattklubb, pub och varit aktiv i frågor som berör Umeås besöksnäring. Han är dessutom en av delägarna av nyförvärvade Restaurang Invito. Jösta har arbetat som kock och köksmästare, var med och byggde och drev Restaurang Sjöbris från starten. Nu senast drev han cateringfirman Jöstas kök som huserade på festvåningen Fabriken.

För ytterligare information kontakta:

Victor Wu Nilsen, 070-5902347

Jösta Nordin, 070-557 81 88

Läs mer: https://norrlandsoperan.se

Norrlandsoperan är ett scenkonsthus i Umeå som rymmer egen symfoniorkester,
ingår också MADE och Umeå Jazzfestival samt turnéer och samarbeten