Norrpack AB växer och tar in ny delägare från industri

Norrpack AB – verksamt inom Protective Packaging - är ett producerande företag med placering i Umeå. Företaget konverterar olika typer av skumplaster med CNC teknik främst till kunder inom industrin där krav på skyddande transportlösningar finns.

Norrpack AB representerar en rad svenska och europeiska leverantörer av skumplaster och skyddsväskor högsta kvalité. All utveckling och produktion sker i Umeå och Norrpack levererar en helhetslösning i form av problemlösning/utformning, CAD och slutligen produktion.

VD Mathias Pada, med en lång erfarenhet i ledande befattningar inom kundvårdsrelaterade yrken och protective packaging, startade Norrpack AB under sommaren 2019. Företaget hittade snabbt ändamålsenliga lokaler som man delar tillsammans med ett företag som främst bearbetar hårda plaster och metaller genom laserteknik med tydliga synergier mellan företagen. Internationella leverantörsavtal skrevs under, och kundkontakter etablerades snabbt. Maskininköp gjordes, och dessa är nu installerade och klara i Umeå.

Norrpack AB ser stor tillväxtpotential för sina produkter under de kommande åren, i Sverige samt internationellt. Både för produkter inom industrin i olika branscher samt för konsumenter. Produkter som är känsliga och behöver skyddas under transport genom olika förpackningslösningar eller för produkter som ska marknadsföras eller demonstreras och behöver ha en snygg design och förpackning.

För att få stöd i sin fortsatta tillväxt har Norrpack AB tagit in Niclas Tidström med företaget Tidvik AB som delägare, styrelsemedlem och rådgivare. Niclas Tidström, med kontor i Luleå, jobbar idag med företags-, försäljnings- och industriutveckling i norra Sverige. Niclas har tjugofem års erfarenhet av teknisk försäljning till tung industri i ledande befattning som exportsäljare, försäljningschef och VD i Sverige samt internationellt.

”Det känns roligt att Norrpack AB kommit igång så bra, mycket snabbare och bättre än jag vågade hoppas. Och det känns roligt att vi nu tar nästa steg i våra tillväxtplaner när Tidvik AB och Niclas Tidström kommer med”, säger Mathias Pada som VD och grundare av Norrpack AB.

”För min del känns det riktigt intressant, att också som delägare inte bara rådgivare, vara med och stödja Norrpacks fortsatta tillväxt. Mathias och jag delar synen på hur företaget ska utvecklas, och hur viktigt det är med hög kvalitet, bra kundvård och hög kundservice” säger Niclas Tidström.

Närmast framåt är fokus på fortsatt expansion i Sverige för Norrpack, där marknadsföringen stärkts upp. Därefter planeras för kompletterande maskininköp för att utöka produktionskapaciteten samt rekrytera ytterligare personal. Efter Sverige ligger expansionsplanerna på övriga Norden.

”Vi hälsar alla befintliga och nya kunder varmt välkomna höra av sig” hälsar Mathias Pada glatt.