Pressmeddelande -

SAMARBETE. Den svenska duon JIM OUMA samarbetar med världsstjärnorna Sia och David Guetta i ny remix på singeln “Floating Through Space”.

Den eklektiska duon JIM OUMA består av de legendariska hiphop-producenterna Astma & Rocwell, som har gjort låtar för artister så som Tove Lo, Madonna, Maroon 5 och många mer. Dem är också kända för sitt internationellt framgångsrika band NONONO, som bland annat nådde Top 40 US charts med deras hit-singel ’Pumpin Blood’. Nu är duon tillbaka som JIM OUMA där de återgår till sina rötter med låtar inspirerade av hiphop och karibiska influenser. I remixen tas Sia och David Guettas ‘Floating Through Space’ in i JIM OUMAs tropiska och rytmiska ljudbild som blir en självklar dancehall-hit som får en att längta till stränder och festivaler!

LYSSNA PÅ 'FLOATING THROUGH SPACE - JIM OUMA REMIX'

JIM OUMA’s debutsingel ’Beg’ släpptes i Januari i år tillsammans med soul och R&B-stjärnan Mapei och UK artisten Chukki Starr. Andra singeln ’Bang My Head’ tillsammans med KIDDO har snart 6 miljoner streams på Spotify och fått internationell uppmärksamhet. JIM OUMA har även samarbetat med artister som Alicai Harley, Awa och JP Scofield. Singeln ‘Stay This Way’ som duon släppte tillsammans med stjärnskottet Zikai och KES KROSS har hyllats av svenska och internationella musikmagasin och -bloggar, och låten spelades på rotation på P3.

JIM OUMA press

‘Floating Through Space - JIM OUMA remix’ finns att lyssna på hos samtliga streamingtjänster, ute idag!