Pressmeddelande -

Northern Beverages AB släpper Mister Peat Batch Strength - uppföljaren till förra årets succé!

I november 2022 lanserade Northern Beverages Mister Peat 46% och succén var ett faktum. Mister Peat gjorde sig snabbt känd som en whisky som inte hycklar - den levererar rök och torv precis som den säger sig göra. Uppföljaren till succèn kommer nu i en Batch Strength 53,7%. Samma rejäla rökighet samt mer alkoholstyrka. Är detta marknadens mest prisvärda rökare?

Northern Beverages AB är stolta över at kunna följa upp förra årets succé av Mister Peat med uppföljaren: Mister Peat Batch Strength. Med sin eleganta smakprofil, rejäla rökighet och högre alkoholhalt som förstärker smakerna är denna whisky ett givet val för vilken whiskyentusiast som helst!

Mister Peat Batch Strength:

- Batch Strength, 53.7% Alkoholvolym

- Rejäl rökighet

- Prisvärd

- Genuint och traditionellt whiskyhantverk från Skottland

"Med Mister Peat Batch Strength, fortsätter vi att lansera högkvalitativa whiskys till Sverige - nu med en Batch Strength till priset av en 'reguljär' whisky. Företagets fokus på traditionsrik, högkvalitativ dryck fortsätter och med denna nya utgåva läggs en nivå av modern whisky in i portföljen till ett helt oslagbart pris för en rökig Batch Strength. Den här tror vi snabbt kommer bli en stor favorit bland whiskyfansen i Sverige!", säger Peter Hafverkorn på Northern Beverages.

Nöj dig inte med att fortsätta köpa din vanliga whisky när du nu kan få denna rökiga Batch Strength i samma prisklass! Beställ från Systembolagets beställningssortiment idag!

Mister Peat Batch Strength

Releasedatum: 18 april i Systembolagets beställningssortiment

Artikelnr: 53402

Storlek: 70 cl

Alkoholvolym: 53,7%

Pris: 599:-

Författaren genererade texten delvis med AI och har reviderat och redigerat innehållet.

Presskontakt Presskontakt