London, Helsingfors och Barcelona populäraste storstäderna för höstlovsresan

London, Helsingfors och Barcelona populäraste storstäderna för höstlovsresan

Om bara några veckor är de dags för höstlov då alla skolbarn är lediga från skolan i en vecka. Norwegian har kollat vilka storstäder som är mest bokade under höstlovet och det är London, Helsingfors och Barcelona som är mest populära.

Höstlovet infaller vecka 44 varje år och är ofta en efterlängtad ledighet. Det är långt ifrån alla som väljer att resa bort men av de som ska resa till en storstad är det London som lockar flest höstlovsresenärer, följt av Helsingfors och Barcelona.

– Att London fortsätter att vara en omåttligt populär storstad är inte förvånande. Att Helsingfors är så bokat inför höstlovet beror nog på att man med bara en timmes flyg kommer till en storstad med ett gediget utbud av kultur och design för både stora och små. Barcelona lockar framför allt familjer med lite större barn som gillar shopping, puls och värme, säger Charlotte Holmbergh Jacobsson, informationschef på Norwegian.

För sol- och badresor under höstlovet är det Malaga som är populäraste resmålet följt av Nice, Alicante och Las Palmas.

Topp-5 storstäder som är mest bokade under höstlovet:
1. London
2. Helsingfors
3. Barcelona
5. Rom
6. Paris
7. Berlin

För ytterligare information:
Charlotte Holmbergh Jacobsson, Informationschef Norwegian +46 709 89 05 18

Taggar

Norwegian är Skandinavien näst största flygbolag och det tredje största lågprisbolaget i Europa. Med låga priser och kundvänliga lösningar har Norwegian haft en stark passagerartillväxt de senaste åren. Under 2012 transporterade bolaget 17,7 miljoner passagerare. Norwegian erbjuder idag 382 linjer till 121 destinationer i Europa, Nordafrika, Mellanöstern, USA och Asien. Bolaget har ca 3000 anställda och en flygplansflotta bestående av 75 flygplan (ajuni 2013). Norwegian fasar löpande in nya flygplan och har en total order om leverans av 277 fabriksnya flygplan av typen Boeing 737-800 MAX och Airbus A320neo. När alla flygplan är på plats, kommer Norwegian att ha en av Europas mest moderna och miljövänligaste flygplansflotta. Norwegian var det första flygbolaget att erbjuda WiFi ombord på flygningar inom Europa. I juni 2013 utnämndes Norwegian till Europas bästa lågprisflygbolag av SkyTrax World Airline Awards. En undersökning där flygpassagerarna själva bedömer över 200 flygbolag över hela världen. Sky Trax World Airline Awards är den mest prestigefyllda och erkända undersökningen i flygbranschen.För mer information besök www.norwegian.com

Presskontakt Head of Communications and Public Affairs +45 2657 0767
Pressnummer ENDAST för media:

Presskontakt +47 815 11 816 eller press@norwegian.com

Norwegian etablerades 1993 men lågprisbolaget med Boeing 737-plan började flyga 2002. Ända sedan dess har vårt fokus varit att erbjuda smarta och bra resor till låga priser.

Norwegian har utsetts till Europas bästa lågprisbolag sex år i rad av Skytrax och lojalitetsprogram Norwegian Reward har utsetts till ”Flygbranschens bästa lojalitetsprogram i Europa/Afrika” under Freddie Awards i USA. Sedan 2012 har Norwegian fått över 55 priser och utmärkelser för bolagets produkter, service och nyskapande inom flygbranschen.

Under 2019 blev Norwegian det första flygbolaget att underteckna FN:s program för klimatåtgärder och förpliktade sig därmed att bli klimatneutralt innan 2050.

Norwegian erbjuder prisvärda flygresor med utmärkt kvalitet i Norden och till viktiga destinationer i Europa.

För mer information, vänligen besök www.norwegian.com