Nyhet -

Nouvago Capitals portföljbolag Perfect Storm Music Group bakom årets Pridelåt "New Colours"

Stockholm Pride presenterar årets officiella Pridelåt ”New Colours”, skriven av Perfect Storms Grammy-nominerade demonproducent Jörgen Elofsson samt Jesper Jakobson och Lisa Desmond tillsammans med årets Prideartist Janet Leon.

-   ”New Colours” är en modern poplåt som rymmer mycket glädje och känslor. Det är fantastiskt kul att jobba med Janet Leon och hedrande att Stockholm Pride väljer denna talangfulla artist till att göra den officiella låten för festivalen i år”, säger Jörgen Elofsson, Perfect Storm Music Group.

Jörgen Elofsson är en av Sveriges mest meriterade låtskrivare. Han ligger bakom flera internationella listettor med bland annat Britney Spears, Westlife, Celine Dion, Jennifer Lopez och nu senast Kelly Clarksons monsterhit ”Stronger” som han Grammy-nominerades för. Jörgen Elofsson ligger även bakom Agnetha Fältskogs kommande album ”A”.

”New Colours” är skriven av Janet Leon, Jesper Jakobson, Lisa Desmond och Jörgen Elofsson. Låten är producerad av Jesper Jakobson och Christoffer Wikberg och är mixad i USA av Jess Sutcliffe.