Coolstuff och Nowaste inleder logistiksamarbete

Malmöbaserade e-handelsföretaget Coolstuff AB har beslutat att lägga lager och logistik hos Nowaste Logistics AB. Coolstuff, Sveriges Prylmecka, säljer roliga och nördiga prylar på nätet samt via sin butik i centrala Malmö har sedan starten haft logistiken i egen regi. Bolaget som startades av Kajsa Knapp och Christian Omander i en studentlägenhet för snart 20 år sedan, omsätter idag närmare 200 miljoner kronor.

I takt med att verksamheten växt och framförallt utmaningarna som finns i samband med julhandeln har Coolstuff valt att inleda ett samarbete med Nowaste.

Samarbetet innebär att Nowaste kommer att handha lager och lagertjänster åt Coolstuff med start i höst. Det innebär allt från varumottagning och orderplock till presentinslagning. För Coolstuff skall Nowaste expediera närmare 600 000 orders på årsbasis.

• Det är otroligt roligt att få möjligheten att arbeta med gänget på Coolstuff. Ungt, inspirerande och drivna personer med stort engagemang för företaget. De ställer höga krav på oss som logistikpartner för att kunna ge sina kunder den bästa möjliga servicen vilket gör det till ett mycket spännande uppdrag, säger Christian Hallberg, vice VD på Nowaste Logistics AB.

Lagret kommer geografiskt placeras i Helsingborg. Sett till varuflödena i sin helhet är Helsingborg en mycket bra placering menar Christian Hallberg. Han lyfter även fram att synergieffekterna med övriga verksamheter som Nowaste har i Helsingborgsområdet som en fördel med placeringen och ser fram emot uppstarten i höst.

• Att Coolstuff väljer oss som partner för logistiken ser vi som något av ett kvitto på det vi gör. Det är som sagt ett mycket spännande projekt och samarbete vi inleder och vi är jätteglada över förtroendet som de ger oss, fortsätter Christian Hallberg.

Från Coolstuff´s sida känns valet av partner och lösning väldigt bra.

• Vi har fått ett väldigt gott intryck av Nowaste från första början, inom allt från de människor vi träffat och deras kompetens inom t.ex. automation till deras anläggningar och lösningar de kan leverera. Vi är därför väldigt nöjda att ingå partnerskap med Nowaste som fr.o.m. september 2018 kommer hantera vår logistik, säger Kajsa Knapp, del-ägare och medgrundare.

För mer information, kontakta Christian Hallberg;
Mail: christian.h@nowaste.se