Nowaste nyanställer 150 personer i Helsingborg

Nowaste Logistics AB är ett av de ledande logistikföretagen i Sverige med huvudkontor i Helsingborg. Företaget satsar på att ligga i framkant när det gäller tekniska och innovativa logistiklösningar för att stärka sina uppdragsgivares utveckling.

Företaget har idag cirka 135 000 kvadratmeter lager- och terminalyta som spänner över varm, kall och fryst miljö. Nowaste har målsättningen om att bli Sveriges ledande logistikföretag och branschens attraktivaste arbetsgivare. Företaget sysselsätter idag närmare 500 personer och utsågs av Handelsanställdas förbund till Årets bästa arbetsplats 2017.

Under våren har ett 50-tal personer anställts och just nu pågår rekrytering inför sommaren och början av hösten för fullt. Under denna period kommer ytterligare cirka 50 personer att anställas och senare under hösten är behovet ytterligare ett 50-tal.

• Vi växer! Det är fantastiskt roligt och vi gör det med både befintliga kunder och nya. Totalt ser vi ett behov av att rekrytera cirka 150 personer under 2018, säger Johan Kallin, VD Nowaste Logistics AB.

Några av de uppdragsgivare Nowaste har sedan tidigare är bland andra grönsaksföretaget Everfresh som bland annat levererar till Coop och Citygross, bygg- och järnvarukedjan Bolist, kött- och charkuteriföretaget Atria med varumärken som Ridderheims, Pastejköket och Lithells m.fl samt e-handelsföretaget Trademax inom heminredning och möbler. De senare tillkomna är bland andra e-handelsföretagen Coolstuff, Furniturebox och Out of home samt produktionsföretaget Intigena Nordic inom hygienartiklar. Med målsättningen att bli logistikbranschens attraktivaste arbetsgivare tror Nowaste kunna etablera sig som det ledande logistikföretaget i Sverige.

• Vi satsar mycket på vår personal. Alltifrån utbildningar, aktiviteter och miljö till att ha en nära och god relation med de förtroendevalda i facket. Jag vill anse att vi har kommit en bra bit på väg men att vi fortfarande har en del arbete kvar innan vi når vårt mål säger Johan Kallin och fortsätter;
  • Vi håller just nu på att färdigställa vårt nya huvudkontor vars huvudsyfte att skapa en miljö att trivas i för samtliga medarbetare. Utgångspunkten är att vi inte bara ska vara en arbetsplats utan också en samlingsplats. Att kunna erbjuda mervärden för våra medarbetare och skapa en sammansvetsad organisation som strävar mot samma mål.

Huvudkontoret som Johan Kallin talar om kommer förutom kontor att bestå av samlings- och umgängesytor, träningslokal med hälsocoacher, utbildningssalar och en mindre arena för innebandy,

basket och större event. I miljön kommer även en Holy Greens restaurang etableras för företagets personal men också vara öppen för allmänheten.

• Vår personal är vår viktigaste resurs och vi hoppas att genom denna satsning vi nu gör tillsammans med vår årliga gala, arbetsmiljöarbete och andra aktiviteter skapa en arbetsplats och miljö för alla att trivas på.

För mer information, kontakta Johan Kallin.

johan.kallin@nowaste.se

Sofhie Mandusson