Susanne Hjorthagen blir projektledare hos Nowaste Logistics

Vi på Nowaste hälsar Susanne Hjorthagen varmt välkommen till oss. Susanne kommer närmast från Välinge Innovation AB, den ledande aktören inom forskning och utveckling av klick-golv, nya golvtekniker samt klickteknik för möbler. För Välinge Innovation har Susanne haft flera ledande roller, bland andra Project Manager, KAM och Regional Manager North America. Sedan 2015 har hon haft rollen som Business Unit Director i vilken hon ansvarat för affärsstrategi, marknadsföring, försäljning och affärsutveckling mot den internationella marknaden. Tidigare har Susanne även arbetet för livsmedelsproducenten Santa Maria AB.

Susanne kommer att iklä sig rollen som Projektledare hos Nowaste och ansvara för E-DROP, en lösning för obevakade och oberoende hemleveranser. Lösningen lanserades under våren av Nowaste på mässan E-commerce Shop+Tech i Stockholm. Susanne ska ansvara för proof of concept och implementation och hon tillträder sin roll i september.

- Jag har trivts fantastiskt bra på Välinge Innovation och är tacksam för allt jag lärt mig och stolt över vad vi åstadkommit tillsammans under mina dryga tolv år i företaget. Jag kände dock att det var tid för mig att hitta nya utmaningar och kom då i kontakt med Nowaste. Ett mycket spännande företag inom en bransch jag inte arbetat i tidigare. Det ska bli oerhört kul och jag ser fram emot att börja min nya tjänst, säger Susanne Hjorthagen.

Med den erfarenhet och kompetens som Susanne har med sig från tidigare blir hon en bra förstärkning i Nowaste och kommer även ta plats i företagets styrgrupp.

- Jag tycker det är en jättebra match mellan oss, Nowaste, och Susanne. Det är en driven och engagerad person som tillför värdefull kompetens och erfarenhet inom strategi, utveckling och projektledning. Vi är mycket glada över att hälsa Susanne välkommen i laget säger Johan Kallin, VD för Nowaste Logistics.

Projektet som Susanne kommer ansvara för syftar till att möjliggöra oberoende och obevakade leveranser på konsumentens villkor. E-DROP är en systemlösning framtagen av Nowaste som tillsammans med en smart brevlåda skapar förutsättningarna för att hemleveranser ska kunna ske säkert, tidsoberoende och transportörsoberoende och med intakt kylkedja om så krävs.

• Utnämningar

Sofhie Mandusson