NP Nilsson etablerar sig i Helsingborg.

NP Nilsson etablerar sig i Helsingborg.

NP Nilsson har gjort klart med lokaler i Helsingborg och planerar att öppna en ny bygghandel våren 2020. Genom nyetableringen så utökar NP Nilsson nu sin geografiska marknad.

”Helsingborgsmarknaden är egentligen inte ny för oss. Vi har sedan länge haft en fin projektförsäljning till Helsingborgskunder. Men det har funnits en önskan att vi även ska finnas med en fysisk bygghandel på plats och nu kändes timingen rätt. Det är verkligen roligt att ge framförallt proffskunderna denna nyhet, och vi ser fram emot etableringen! ” – Fredrik Bergh, VD

Likt övriga anläggningar så kommer NP Nilsson här att rikta in sig på proffsbyggaren, men även den medvetna konsumenten. Helsingborgsanläggningen kommer bli den enhet inom NP Nilsson med tydligast proffsinriktning, vilket kommer märkas. Dock bygger företagets affärsmodell på att skapa lösningar och driva utveckling mellan proffsen och konsumenten, vilket innebär att dörrarna är öppna för alla.

”Som nya delägare i Woody bygghandel så känns det kul att fortsätta den resa som Woody redan påbörjat i Helsingborg. Konkurrensen i Helsingborg är tuff, men vi tror att staden behöver ett alternativ som NP Nilsson, en frivillighandlare med lokalt fokus. Vi ser idag en stark konsolidering på marknaden med mycket ägande som flyttar ut till utländska ägare. NP Nilssons satsning är långsiktig och vi ska göra vårt bästa för att visa marknaden att en lokalt fokuserad aktör kan skapa mervärde för leverantörer och kunder." – Fredrik Bergh, VD

NP Nilsson är en familjeägd bygghandelskedja med verksamhet i Båstad, Grevie, Förslöv, Laholm och Ängelholm. Företaget bildades 1907 och har idag ca 120 anställda och omsätter nära 400M SEK.

Utöver bygghandelsverksamheten så erbjuder man prefabricerade lösningar som takstolar, väggelement och kompletta villor från en egen produktionsanläggning.

NP Nilsson är nybliven medlem och även delägare av den rikstäckande bygghandelskedjan Woody Bygghandel.