Martin Sörensen, platschef, Filip Boberg, byggsäljare och Isak Petersson, bygglager. Några från den stolta personalen i Halmstad som är med och startar upp NP Nilsson Express.

NP Nilsson Express öppnar dörrarna i Halmstad.

Ӏntligen!

Så är känslan när NP Nilsson efter alla dessa år finns på plats i Halmstad. Det enda vi ångrar när vi nu tar steget och inleder en stor satsning i Halmstad, är att vi inte beslutat detta för många år sedan” säger Fredrik Bergh, VD på NP Nilsson.

Fredrik menar att ”i en tid då vår bransch präglas av en stark konsolidering där stora rikstäckande kedjor växer sig större då tror vi att Halmstad behöver en lokalt fokuserad bygghandel. Vi tror att det finns plats för en personlig, kompetent och snabb bygghandel – och en bygghandel som bryr sig lite mer!”

Tillsammans med arkitekter närmar man sig de slutliga ritningarna över den nya bygghandeln. Anläggningen, som planeras bli på ca 5000 m2, väntas stå klar under första halvan av 2022.

Ritningar på byggnationen kommer att kunna visas inom kort.

Till dess kommer NP Nilsson att serva sina kunder genom en Byggvarudepå som man kallar NP Nilsson Express. Här inne kommer kunderna hitta ett anpassat sortiment för byggnation och byggservice.

”Snabbheten, flexibiliteten och närheten hoppas vi att kunderna kommer uppskatta. Allting inomhus och bekvämt. Det är enkelt att köra till oss från samtliga väderstreck och man har de goda möjligheterna att snabbt återvända till arbetsplatsen” fortsätter Fredrik.

Dagliga leveranser från ett centrallager 30 minuter bort kompletterar servicen. Likaså möjligheten att med egen logistiklösning anta de utmaningar som ställs ute på arbetsplatserna.

”Vi har ett starkt försäljningsteam på plats där kunderna även har möjligheter att få hjälp med prefabricerade lösningar som takstolar, färdigkapade stommar och kompletta väggar” avslutar Fredrik.

NP Nilsson är en regional bygghandelskedja med 130 anställda som omsätter ca 450 mkr. Företaget bildades 1907 och ägs fortfarande av samma familj, nu i 3:e generation. Huvudfokus ligger på byggproffs och den medvetne konsumenten.

Företaget verkar i södra Sverige där man genom leveranser och butiker når kunder i hela regionen med fokus på kuststräckan från Malmö till Halmstad. Huvudkontor och logistikcenter finns i Grevie medan de 6 bygghandelsbutikerna finns i Båstad, Grevie, Halmstad, Helsingborg, Laholm och Ängelholm. Utöver bygghandelsverksamheten så erbjuder man prefabricerade lösningar som takstolar, väggelement och kompletta villor från en egen produktionsanläggning.