NP Nilsson kliver upp som Guldpartner till Rögle BK.

NP Nilsson kliver upp som Guldpartner till Rögle BK.

Efter att varit en trogen partner till Rögle under ett långt antal år, dessutom engagerad som delägare i arenabolaget samt som leverantör av byggmaterial till om-/tillbyggnad av arenan, kommer NP Nilsson under kommande 2 säsonger ta steget upp som Guldpartner.

”Vi är imponerande över den resa som Rögle har gjort senaste säsongerna och kan vi bidra på något sätt till fortsatt utveckling – ja då vill vi göra det.” säger Fredrik Bergh, VD på NP Nilsson.

”Rögle är viktiga för vår region, de är en ”motor” för så mycket positivt just nu. Dels genom att skapa idrottsliga drömmar och möjligheter för våra barn och ungdomar, som världsklassig underhållning för oss alla och som mötesplats för människor och företag på vår hemmaplan. Rögle gör oss och våra kunder stolta!”

Nu kommer NP Nilsson, som Guldpartner, också förknippas med ett nytt begrepp inom Rögle – Lagbygget

”Vi ser likheter mellan Rögle och NP Nilsson som 2 anrika aktörer från Ängelholm och Bjäre. Vi är bägge på en modern och spännande resa där utvecklingen sker ganska snabbt, vi växer som företag i Helsingborg och Halmstad och hoppas kunna öka intresset ytterligare för Rögle i städerna. Att bygga ett framgångsrikt lag är nyckeln till såväl idrottsliga som affärsmässiga framgångar.
Vårt hjärta klappar för Rögle och varje nyhet om Lagbygget kittlar lite extra för oss.
Därför ville vi var en del av det.” fortsätter Fredrik.

NP Nilsson kommer även bli en del av Rögles Grönvit Hållbarhet.

”Ja, det ville vi vara tydliga med. Vi tycker det är väldigt inspirerande att en förening väljer att lyfta fram och investera i ett hållbarhetsarbete. Det är ingen självklarhet på något vis för en förening att inta det framåtlutande arbetet - Det vill vi stödja”. Avslutar Fredrik.

Kommentar från Rögle BK.

"NP Nilsson är en viktig aktör runt Rögle BK, förutom att de levererar material till vår nya arena så har de även varit en trogen partner till Rögle BK i många år. Att NP Nilsson väljer att gå in som Guldpartner redan nu ger oss ännu större förutsättningar till ett extra stabilt truppbygge kommande säsonger”, säger Christian Sandell, försäljningschef i Rögle BK.

NP Nilsson är en regional bygghandelskedja med 130 anställda som omsätter ca 450 mkr. Företaget bildades 1907 och ägs fortfarande av samma familj, nu i 3:e generation. Huvudfokus ligger på byggproffs och den medvetne konsumenten.

Företaget verkar i södra Sverige där man genom leveranser och butiker når kunder i hela regionen med fokus på kuststräckan från Malmö till Halmstad. Huvudkontor och logistikcenter finns i Grevie medan de 6 bygghandelsbutikerna finns i Båstad, Grevie, Halmstad, Helsingborg, Laholm och Ängelholm. Utöver bygghandelsverksamheten så erbjuder man prefabricerade lösningar som takstolar, väggelement och kompletta villor från en egen produktionsanläggning.