Personalen i NP Nilssons nya butik  i Helsingborg: Håkan, Robin, Andrea, Joakim, Pernilla, Christian, Faik och Sebastian
Personalen i NP Nilssons nya butik i Helsingborg: Håkan, Robin, Andrea, Joakim, Pernilla, Christian, Faik och Sebastian

NP Nilsson öppnar en ny bygghandel i Helsingborg!

Helsingborg är redan idag en av våra största marknader mot byggproffs. Både när det gäller byggmaterial, takstolar och prefabricerade väggar. Nu tar vi nästa steg och öppnar en proffsanpassad butik i Helsingborg, vilket många av våra kunder efterfrågat.

Som nybliven medlem och en av de största delägarna i inköpsorganisationen Woody Bygghandel har vi möjlighet till lokalt självbestämmande samtidigt som vi har tryggheten att tillhöra en kedja med stora och gemensamma inköp, vilket säkerställer bra priser.

Vår nya proffsanläggning i Helsingborg blir vår femte butik och har ett brett sortiment, ett snabbt och bekvämt kundvarv på brädgården samt marknadsledande service.

För vi är övertygade om att Helsingborg behöver en familjeägd bygghandel med lokalt fokus. Som ett led i detta har vi även krokat arm med Helsingborgs IF som ny Guldpartner och tröjsponsor. Nu håller vi bara tummarna att världen snart blir normal igen så att vi alla tillsammans kan bära fram de rödblåa till framgångar tillsammans.

Nu bygger vi Helsingborg!

För information kontakta:
Fredrik Bergh,
VD NP NILSSON 0431-36 22 15

NP Nilsson är en regional bygghandelskedja med 130 anställda som omsätter ca 400 mkr. Företaget bildades 1907 och ägs fortfarande av samma familj, nu i 3:e generation. Huvudfokus ligger på byggproffs och den medvetne konsumenten.

Företaget verkar i södra Sverige där man genom leveranser och butiker når kunder i hela regionen med fokus på kuststräckan från Malmö till Halmstad. Huvudkontor och logistikcenter finns i Grevie medan de 5 bygghandelsbutikerna finns i Båstad, Grevie, Helsingborg, Laholm och Ängelholm. Utöver bygghandelsverksamheten så erbjuder man prefabricerade lösningar som takstolar, väggelement och kompletta villor från en egen produktionsanläggning.