Danmarks livsmedels-och jordbruksminister deltar i Nordens ledande branschmässa för ekologiska och hållbara produkter

Den danske ministern Rasmus Prehn deltar i en exklusiv öppningsceremoni på Nordic Organic Food Fair (tillsammans med Eco Life Scandinavia) för att fira den förväntade återkomsten av den ekologiska och hållbara branschen den 17-18 november 2021 på MalmöMässan.

Den danska ministern för livsmedel och jordbruk kommer också att tala i en paneldiskussion arrangerad av Organic Denmark och Food Nation med titeln "Organic as a part of our sustainable future - Increasing the organic market share to reach the EU target in 2030", som äger rum i Organic Theatre kl 11.30 på dag 1 (17 november).

I den spännande panelen får Rasmus Prehn sällskap av Aksel Rømer (VD, Rømer Vegan), Aviaja Riemann-Andersen (grundare och VD, Agrain), Per Løberg Eriksen (Hållbarhetschef, Coop Norge SA), Thomas Roland (CSR-chef, Coop Danmark), och en ny hållbarhetschef för Lidl Sverige. Modererar och ställer viktiga frågor i denna paneldiskussion är Paul Holmbeck (Holmbeck EcoConsult & IFOAM styrelseledamot).

Rasmus Prehn har sedan utnämningen till statsrådsrollen 2020 spelat en nyckelroll i de senaste politiska överenskommelserna för att minska utsläppen av växthusgaser inom jordbrukssektorn och stöttat ekologiska principer. För första gången på mässan bjuds inköpare från ledande stormarknader, återförsäljare, grossister, hälsobutiker och restauranger samt importörer och exportörer som arbetar inom den ekologiska sektorn in för att höra hur den danska regeringen siktar på att ytterligare hjälpa den ekologiska sektorn och varför den är en viktig del av Danmarks hållbarhetsmål.

Ministern kommer också att vara I gott sällskap med fler än 450 utställare som kommer att visa upp det allra bästa urvalet av ekologisk mat, dryck och hållbara produkter från hela världen. Många av dessa varumärken har varit nyckeln för ökningen av antalet ekologiska produkter i Norden, medan andra hoppas få vara en del av denna viktiga rörelse.

Event Manager, Melina Viking kommenterade: "Vi är oerhört glada och hedrade över att ha den danske ministern Rasmus Prehn öppna 2021 års upplaga av Nordic Organic Food Fair och Eco Life Scandinavia. Vi har varit med om svåra tider med coronapandemin, så vi hoppas att Rasmus, och många andra ledande experter på mässan, kommer att hjälpa till att inspirera och informera ett nyvunnet förtroende för alla inom ekobranschen. Det är viktigt för oss att mötas, göra förändringar och fortsätta arbeta för en mer hållbar framtid!"

Gratis besöksanmälan tills den 16e november

Nordic Organic Food Fair och Eco Life Scandinavia återvänder till MalmöMässan onsdag och torsdag den 17-18 november 2021. För mer information och för besöksanmälan hänvisar vi till https://www.ecolifeshow.com eller www.nordicorganicfoodfair.com/sv

Tusentals inköpare från Norden kommer hitta de senaste ekologiska och hållbara produkterna från hela världen – såsom kosttillskott, superfoods, egenvård, skönhet, eco-living och certifierad ekologisk mat och dryck. Tillsammans med ett högklassigt seminarieprogram under två dagar kan man lära sig om de senaste trenderna, forskning, tips och råd om hur företag kan frodas under dessa tider.

• Regering

• sverige
  • natural products scandinavia
  • ekologiska
  • natrue
  • hälsa
  • nordic organic food fair
  • skönhet
  • dryck
  • hudvård
  • ekologiska produkter
  • ekologisk mat
  • ekologi
  • mat
  • diversified business communications uk
  • mässa
  • hälsomässa
  • malmö
  • matmässa

För Mediafrågor hänvisar vi till vår PR-chef:
Emma-Louise Jones, Head of PR
t: +44 (0)1273 645134 e: ejones@divcom.co.uk

För Utställarfrågor hänvisar vi till vår mässansvarige:
Anne Seeberg, Event Manager
t: +44 (0)1273 645124 e: aseeberg@divcom.co.uk
www.nordicorganicexpo.com & www.naturalproductsscandinavia.com

Eller till vårt Skandinaviska kontor:
Nordenskiöldsgatan 13, S - 211 19 Malmö, Sweden
t: +46 (0) 702 661170 e: llarsson@divcom.co.uk

Diversified Communications UK Ltd är en mässarrangör och förlagshus med stark tillväxt med sitt europeiska huvudkontor i England. Förutom Natural Products Scandinavia och Nordic Organic Food Fair arrangerar Diversified även mässor som t.ex. Natural & Organic Products Europe, camexpo, lunch!, Casual Dining, och ger även ut branschtidningarna Natural Products Magazine och Natural Beauty Yearbook.

Diversified UK är en del av Diversified Communications i USA, som är ett ledande mediaföretag som bl.a. arbetar med ett antal ledande branschmässor, Kongresser, publikationer och Hemsidor.