Äntligen! Och ursäkta röran - NSR bygger om återvinningscentralen i Ängelholm

Äntligen! Och ursäkta röran - NSR bygger om återvinningscentralen i Ängelholm

Idag, den 22 oktober, påbörjar NSR arbetet med att bygga om och utveckla återvinningscentralen i Ängelholm. Målet är en säkrare arbetsplats och en säkrare återvinningsanläggning för besökare med bättre kundservice, tydligare information och effektivare avfallshantering. Samtliga återvinningscentraler i NSR:s region ska byggas om under en femårsperiod.

Den nya återvinningscentralen i Ängelholm beräknas vara färdig sommaren 2013 och kommer att finnas på samma adress som tidigare, Nordalagatan 1.

Öppet som vanligt under byggtiden

Under byggtiden finns en provisorisk återvinningscentral tillgänglig för privatpersoner och företagare som vill lämna avfall. Denna finns på samma plats som den tidigare återvinningscentralen, på Nordalagatan 1. Den provisoriska återvinningscentralen har öppet som vanligt, men containrarna för de olika avfallsfraktionerna är omflyttade under byggtiden. Information om hur den tillfälliga återvinningscentralen ser ut under byggperiod finns på nsr.se under hushåll>Ängelholm. Där finns också  en sammanställning över frågor och svar om NSR:s satsning på återvinningscentralerna i regionen och ombyggnaden i Ängelholm.

NSR (Nordvästra Skånes Renhållnings AB) är ett regionalt återvinningsföretag i världsklass. Vi arbetar med avfallsminimering, renhållning, materialåtervinning och behandling av avfall samt försäljning av varor och tjänster. Genom samarbete inom NSR:s intresseområden deltar vi aktivt och påverkar den utveckling som sker inom återvinningsbranschen. Våra kunder drar fördel av detta eftersom vi på NSR kan erbjuda en affärspartner som har kompetens inom alla slags avfall.

NSR ägs av de sex nordvästskånska kommunerna Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Åstorp och Ängelholm. NSR har ett miljöledningssystem som är certifierat enligt ISO 14001.