Kim Olsson ny VD på NSR

Kim Olsson blir efterträdare till Dag Lewis-Jonsson på NSR:s vd-post.
Det beslutade NSR:s styrelse under fredagen. Kim Olsson kommer närmast från Arriva där han idag arbetar som driftsdirektör.

– Med en gedigen bakgrund inom avfallshantering och ett genuint intresse för miljöfrågor anser vi att Kim Olsson är det bästa valet för NSR:s framtid när nu Dag Lewis-Jonsson pensioneras, säger Peter Knutsson, NSR:s styrelseordförande.

Kim Olsson börjar på NSR den 15 maj.

Fakta om NSR:
NSR är ett regionalt återvinningsföretag ägt av sex kommuner i nordvästra Skåne. Huvudanläggning är NSR:s återvinningsanläggning i Helsingborg. NSR driver även anläggningar för biogas, returpapper,
returplast samt hantering av farligt avfall. Från biogasproduktionen levereras fordonsbränsle och biogödsel och i samarbete med Öresundskraft AB produceras el och värme.

Frågor med anledning av detta pressmeddelande besvaras av:
Styrelseordförande Peter Knutsson, NSR, 070-815 79 61
Vice styrelseordförande Franziska Larsson, NSR, 070-393 98 58