Elisabeth Heino, Business Unit Manager för NTEX UK

Elisabeth Heino ny Business Unit Manager för NTEX engelska marknad

Expansiva transportföretaget NTEX har anställt Elisabeth Heino som ny Business Unit Manager för NTEX engelska marknad. Med över 30 års erfarenhet inom branschen är Elisabeths kund- och organisationskännedom på hög nivå.

– Elisabeth besitter en väldig kompetens och hon är duktig på att förstå kunders behov och att hitta lösningar. Jag är väldigt nöjd att hon nu är en del av vårt team, säger Thomas Ström, vd på NTEX.

Elisabeth har under sin karriär jobbat på ett flertal speditionsföretag med inriktning mot UK. De senaste 21 åren på Greencarrier Freight Services AB, däribland som trafikchef för deras engelska marknad och som försäljningschef under de senaste fyra åren.

– Sammanlagt har jag över 30 års erfarenhet av internationella transport- och logistiklösningar. Jag har också en bred kunskap om dagens utmaningar kring hållbara globala transporter. Hållbarhet och miljöfrågor är ett prioriterat ämne för mig liksom företagskultur och jämställdhet, säger Elisabeth.

– Prioritera rätt, då går det mesta.

NTEX är ett av Sveriges största privata företag i transportsektorn, omsätter över två och en halv miljarder kronor och har i dagsläget över 950 medarbetare i åtta europeiska länder. Som Business Unit Manager för NTEX i Storbritannien kommer Elisabeth att leda NTEX arbete med import och export tillsammans med NTEX kontor i Storbritannien från 16 augusti.

Regioner

NTEX är ett transport och logistikföretag som tillhandahåller väg-, järnvägs- sjö- och flygtransporter samt terminalhantering på sina terminaler i Göteborg, Stockholm, Gislaved, Helsingborg och Malmö. Företaget grundades i Göteborg 2003 och har sedan dess vuxit till närmare 950 anställda och en omsättning på drygt 3 miljarder SEK. Huvudkontoret ligger i Göteborg och kontor finns även i Norge, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Polen, Österrike, Italien, Estland, Lettland och Litauen. NTEX har också agenter i ett antal europeiska länder.

Trust and care. All the way.

NTEX är ett transport- och logistikföretag med cirka 1100 anställda och en omsättning på över 3 miljarder SEK. Huvudkontoret ligger i Göteborg och kontor finns även i Norge, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Polen, Österrike, Italien, Estland, Lettland och Litauen. Vi har också agenter i ett antal europeiska länder.
      För ytterligare information: www.ntex.se

NTEX AB