NTI – ständigt med blicken framåt!

Den ständiga utvecklingen av programvaror som klarar mer, har bättre prestanda, får snyggare design och coolare funktioner ställer stora krav på oss som använder dem. Uppgraderingarna duggar tätt och det kan vara svårt att hålla sig uppdaterad och navigera rätt bland facktermer, funktioner, modeller, konstruktioner och ritningar. Men mitt i den här ständiga utvecklingen av högteknologiska programvaror trivs vi i NTI allra bäst! Vi drivs av en ständig nyfikenhet på framtiden och att identifiera nya möjligheter, och brinner för att hitta lösningar som gör att användarna får ut mesta möjliga för att maximera sin egen verksamhet.

Det starka drivet framåt har under vår drygt 70-åriga historia varit en viktig del för att utveckla djup kompetens som gör att vi hittar effektiva lösningar för verksamheter som på olika sätt arbetar med design och konstruktion. Vi har funnits med branschen sedan ritbordet, följt med in i de första ritprogrammen i datorn, sett utvecklingen som snabbt gått från 2D till 3D och vidare. Från att varje ritning levt för sig själv på separata papper har vi nu möjlighet att arbeta gemensamt i realtid i samma modell och med hjälp av VR uppleva våra skapelser innan vi ens gjort dem klara.

Att ytligt hänga med i utvecklingen är en sak – att förstå, applicera och dra nytta av den är en annan. Det är här vi har vår stora styrka! Vi kan de branscher vi stöttar och kan bidra till att skapa verkligt värde för våra samarbetspartners genom att analysera, råda, anpassa, utbilda och genomföra insatser på plats. Med stort engagemang och en önskan om att varje bolag, kontor, avdelning, arbetsgrupp och användare vi möter ska få ut mesta möjliga skapar vi kvalificerade lösningar i varje enskilt fall.

Vi har själva gjort en lång resa, sett utvecklingen inom ritindustrin utvecklas och påverkats av samhälleliga upp- och nedgångar. Vi vet att det krävs mycket för att omforma och anpassa sin verksamhet efter nya förutsättningar. Men vi vet också att det går, och stöttar med den vetskapen våra samarbetspartners hela vägen från nulägesanalys, via målformulering och planering till projektgenomförande och utvärdering. Vårt mål är att bygga långsiktiga relationer och att i en ständigt föränderlig värld kunna bidra till att utveckla ritbranscherna vidare i en spännande framtid där möjligheternas dörr alltid står öppen!

• Byggnadsindustrin

• byggnadsindustrin