Onlinekurser – ny snabb väg till en effektivare vardag!

I mitten av mars släppte vi vårt senaste tillskott till kursverksamheten: onlinekurser. Att många har ont om tid för att åka på kurs är ingen nyhet, och det visade sig också i en marknadsundersökning vi gjorde bland våra kunder 2016. Där sa en majoritet att just tidsbrist var den största anledningen till att man inte kompetensutvecklar sig. Vi vill så klart att alla ska ha möjlighet att utbilda sig och bestämde oss därför för att ta fram korta, fokuserade kurser att ge via webben.

Varje kurs tar upp ett specifikt område vilket gör att man enkelt får just den kunskap man behöver. Eftersom kursen hålls online slipper man dessutom lägga tid på att resa och kan direkt efter att ha loggat ut återgå till jobbet – mer effektiv än innan!

Förutom att deltagarna träffas på webben fungerar kurserna som vanliga klassrumskurser med en blandning av genomgångar och praktiska övningar, och varje kurs har sitt eget kursmaterial. Interaktiviteten mellan utbildare och deltagare står i centrum och vi använder oss av verktyget Gototraining som motsvarar våra höga krav på utbildningsmiljö på webben.

Först ut: Revitkurser
I första steget erbjuder vi kurser för Revitanvändare, men på sikt kommer utbudet att utökas för att även omfatta andra program. För den som tycker koordinatsystemet är krångligt har vi en kurs som tydligt går igenom hur man sätter upp sitt projekt i förhållande till sina koordinater.

Dessutom har Eric Wigren, som är Sverigeansvarig för NTItools för Revit, tagit fram en utbildningsserie på nio kurser för Revitanvändare som har, eller vill komma igång med, NTItools. ”Med NTItools blir Revitanvändaren otroligt effektiv. I utbildningsserien går vi igenom en mängd smarta, tidsbesparande, funktioner och arbetssätt som minskar risken för fel och underlättar arbetet hela vägen genom projektet. NTItools utvecklas hela tiden och innehåller mycket mer än många vet om, och med de här kurserna kan man snabbt lära sig saker som gör jobbet både roligare och snabbare ”, säger Eric.

Med det här nytillskottet vill vi påstå att vi har ett kurskoncept i absolut toppklass. När kraven ökar från beställare och projekttiderna kortas är vi glada över att tillhandahålla lättillgänglig kunskap som snabbt ger effekt i vardagen!

Nyfiken på att veta mer? Läs här eller hör av dig på 010-211 69 18 / training@nticad.se

• Anläggningsindustri

• byggnadsindustrin