NTT utser ny Nordenchef

Efter att NTT omlanserades globalt den 1 juli 2019 är det nu klart att Fredrik Olsson blir ny Nordenchef med ansvar för den svenska marknaden.

Stockholm, Sverige – 1 oktober 2019 – I dag meddelar NTT Ltd., som är en världsledande tekniktjänsteleverantör, att NTT Sverige kommer ledas av Nordenchefen Fredrik Olsson. Fredrik rapporterar direkt till Paul Cooper, Regional Director Europe NTT Ltd. och kommer ansvara för att säkra de ambitiösa mål som har satts upp av NTT Ltd. och dess kunder.

När NTT Ltd. lanserades den 1 juli 2019 samlades 40 000 personer från 28 varumärken, bland annat NTT Communications, Dimension Data och NTT Security, under ett och samma företag. De samarbetar redan med över 10 000 kunder runt om i världen, inklusive ledande organisationer inom finans, läkemedel, telekommunikation, energi och verktyg, fordon och teknik. Med denna omprofilering av NTT Ltd., kommer NTT Sverige kunna erbjuda sina kunder ett brett utbud av produkter och tjänster inom en rad olika teknologier till sina kunder.

Varumärkena och företagen som kommer bilda NTT Ltd. sker etappvis och inkluderar i dag: Arkadin, CAPSiDE, Communications Lifecycle Management (CLM), DPA, DTSI Group, Emerio, e-shelter, Euricom, e2y, Global IP Network (GIN), Gyron, Netmagic Solutions, NTT Communications Cloud Infrastructure Services (NTT Com CIS), NTT Communications Managed Services, NTT Global Networks, NTT Indonesia Nexcenter (NTTI Nexcenter), Oakton, RagingWire, Secure-24, SQL Services, Symmetry, Training Partners, Transatel, Viiew and WhiteHat Security.

Förutom att kunna erbjuda mer djupgående industrilösningar för sina kunder, kommer NTT Ltd. kunna dra nytta av NTT:s innovationscenter i Japan och sitt fullständiga partnerskapsnätverk.

– Vi är glada att se alla dessa varumärken samlas under NTT och jag vet att teamet kommer att spela en stor roll i att hjälpa våra kunder att göra fantastiska saker varje dag. Det gläder mig också att meddela att Fredrik Olsson blir chef för Sveriges verksamhet. Han har blivit vald att leda NTT Sverige på grund av hans exceptionella bakgrund och jag är övertygad om att verksamheten ligger i trygga händer. Vi skapade NTT Ltd. för att kunna leverera lösningar som möter alla våra kunders digitala utmaningar över hela världen där både Sverige och Fredrik kommer att vara avgörande för att uppnå det, säger Andrew Coulsen, CEO Europe för NTT Ltd.

Fredrik Olsson tillägger: – Det är en ära att få leda NTT Ltd. Sverige in i denna nya spännande era. NTT är ett välrespekterat varumärke – och gör otroliga saker för sina kunder och samhället i stort. Vi är så glada att kunna erbjuda lokala kunder tillgång till all den kompetens som finns inom företaget. Tillsammans gör vi fantastiska saker.

Fredrik har över 12 års erfarenhet av IT med fokus på IT-säkerhet i olika ledande befattningar. Innan IT arbetade han inom finans- och transportsektorn. Fredrik har varit ansvarig för NTT Securitys regionala verksamhet i Norden, som inkluderar Sverige, Norge, Danmark och Finland sedan 2012. Fredrik har en kandidatexamen i finans och redovisning.

Mer information hittar du på vår nya hemsida – www.hello.global.ntt

Presskontakt:

Ann Hennerfors
Marketing Director Nordics
Mobil: + 46 (0) 709 150 728
E-post: ann.hennerfors@global.ntt

Joakim Goding
Spotlight
Mobil: +46 (0) 70 714 15 45
E-post: Joakim.goding@spotlightpr.se

• Teknologi, allmänt

• fredrik olsson