Pressmeddelande -

Nuance lanserar VocalPassword och FreeSpeech och utökar sin portfölj av röstbiometrilösningar

Nuance Communications lanserar version 7.0 av Nuance VocalPassword och Nuance FreeSpeech, som utgör grunden i världens största implementeringar av röstbiometri för identifiering och verifiering av användaridentitet. Lösningarna hanterar miljoner röstavtryck och bidrar till att uppfylla säkerhetskraven hos bland annat ledande finansinstitutioner, telekomföretag, vårdinrättningar, polis och myndigheter.

Nuances uppdaterade portfölj av röstbiometrilösningar utnyttjar innovationer och teknik som utvecklats av PerSay, ett företag inom röstbiometrins framkant som förvärvades av Nuance under 2010. Förvärvet har ökat innovationstakten och snabbat upp utvecklingen av kundfördelar i införandet av röstbiometriska lösningar, inklusive identifikation och verifiering för kundcenter, mobila enheter och internetapplikationer. Vidare hjälper dessa lösningar företag uppfylla kritiska säkerhetskrav som riskhantering, myndighetskrav, bedrägeri och identitetsstöld.

Nuances VocalPassword tillhandahåller automatiserad verifiering baserat på en individs röst medan Nuance FreeSpeech verifierar röster och avslöjar bedrägerier i bakgrunden av en konversation mellan uppringare och kundtjänstmedarbetare.

– Kombinationen av Nuance och PerSay är spännande för oss eftersom vi nu kan leverera nästa generation av säkra röstbiometriska lösningar. Integrationen av de nya versionerna av VocalPassword och FreeSpeech i Nuances portfölj visar vår ambition att hjälpa företag att säkerställa trygga kontakter och transaktioner på en global handels- och servicemarknad, säger Dan Faulkner, vice produktchef på Nuance Communications.

– För oss på Bank Leumi är det viktigaste att skydda våra kunder från bedrägeri och ge dem en positiv kundupplevelse. Med de nya funktionerna i VocalPassword 7.0 kommer vi att kunna förbättra precisionen och säkra alla kundinteraktioner via en autentiseringsprocess som bygger på flera faktorer, säger Zahi Ovdat, kundtjänstansvarig på Bank Leumi.

Nuance VocalPassword har ett gränssnitt som möjliggör stöd för den beprövade verifieringslösningen Nuance Verifier 4, vilket tillåter befintliga Verifier-kunder att sömlöst migrera sina applikationer till den nya produktlinjen.

Nuance plattform erbjuder en rad nya funktioner:

• Identifiering och verifiering av identitet i styrd eller fri dialog med större precision och flexibilitet.
  • Förhindrar identitetsstöld via en ny funktion för att upptäcka bedrägerier samt funktion att försvåra vhising (röstphishing) och avlyssning.
  • Tillhandahåller avancerade verktyg för konfiguration och installation, systemövervakning och andra dagliga aktiviteter som support till slutanvändare.
  • Stöder integrerad säkerhet via en rollbaserad auktorisering som nu innehåller en förbättrad mekanism för kryptering med stöd för skräddarsydd kryptering – för ökad säkerhet.
  • Stöder full ”multitenancy”, så att ett enda system kan stödja flera röstbiometrilösningar.
  • Nytt installationskit stöder införande på flera servrar och platser samt införanden med hög tillgänglighet och skalbarhet.

Mer information finns på http://enterprise.nuance.com/voice-biometrics