Nu ingår SENZ WIFI i T2Blå golvvärmepaket. SENZ WIFI kan röststyras via Amazon Alexa eller Google Assistant.

Nu ingår SENZ WIFI termostat i T2Blå, Sveriges mest sålda golvvärme

London – 30 mars, 2021 – nVent Electric pls (NYSE:NVT) (“nVent”), en global leverantör av elektriska installations- och skyddslösningar, lanserar nu T2Blå golvvärmepaket med SENZ WIFI-termostat.

SENZ WIFI-termostaten kan styras på flera olika sätt:

- Direkt på touch & swipe-skärmen.
- Distansstyras via SENZ-WIFI appen.
- Röststyras via Amazon Alexa eller Google Assistant.

Inga extra komponenter behöver köpas till

SENZ WIFI är färdig att styras på distans, via SENZ-WIFI appen eller via röststyrning med Amazon Alexa och Google Assistant, utan att behöva göra några ändringar i termostatens mjukvara eller addera någon komponent.

Oavsett val av styrning så är SENZ WIFI utvecklad med användarvänlighet i fokus. Touch och swipe-skärmen har stora ikoner i huvudmenyn. Navigering sker genom att swipa eller klicka, likt hantering av en smart telefon. Om man använder appen så är principen densamma och lika användarvänlig.

Elinstallatörernas favorit

”Vi är väldigt glada över att förbättra en redan stark produkt. T2Blå har varit svenska elinstallatörers favorit i många år och vi tror de känner att vi tänker fortsätta leverera de bästa produkterna”, säger Anders Millbert, försäljningschef för nVent Nordic AB.

Fakta om T2Blå

• T2Blå är Sveriges mest sålda golvvärmekabel.
  • T2Blå kan förläggas i både våta och torra utrymmen.
  • T2Blå är en serieresistiv golvvärmekabel med halogenfritt ytterhölje, 5 mm i kabeldiameter, robust och med hög mekanisk tålighet.
  • I T2Blå golvvärmepaket ingår kabel på spole, limstavar, givarslang, universalskylt och SENZ WIFI.

Fakta om nya SENZ WIFI

• SENZ WIFI bidrar till en energieffektiv golvvärme, bland annat tack vare sin adaptiva förmåga, öppet fönster-funktion och energiövervakning som visar elförbrukning per vecka, månad eller år.
  • SENZ-WIFI appen har funktioner för zonstyrning. Upp till 32 SENZ WIFI-termostater i olika zoner (rum eller hus) kan styras av en och samma app.
  • SENZ-WIFI appen laddas ner kostnadsfritt i App Store eller Google Play.

Fotnot

För mer information om SENZ WIFI med röststyrning, samt om nVent RAYCHEMs golvvärmesystem och -produkter, besök gärna www.raychemgolvvarme.se eller https://go.nvent.com/senzwifi-voicecontrol-se.html