​43 kvm Tidlös design när Sommarnöjen öppnar nytt hus på Nybygget

Nu har Nybygget fått besök av fritidshuset Tidlös 43. Sommarnöjens senaste hus vars namn låter antyda är 43 kvadratmeter.

Sommarnöjen uppför vackra sommarhus för stadsbor som tycker om livet på landet och nu har de kommit med nyheten Tidlös 43, ett nyckelfärdigt hus.

- Sommarnöjen har alltid levererat hus där form och funktionalitet lever i symbios. Nu kan våra besökare ta del av ytterligare ett fantastiskt hus med en lite råare och häftigare stil, säger Camilla Yngfalk, platschef på Nybygget.

På Hem, Villa och Bostadsrättsmässan ställde Sommarnöjen för första gången ut detta nya fritidshus med den nya inredningsstilen RÅ. Väggar och tak täcks av björkplywood och golvet är av furu, en trend som vuxit sig starkare och starkare de senaste tio åren. Accenterna är genomgående svarta och detaljer så som strömbrytare, eluttag, element, fönsterkarmar och handtag är också de genomgående svarta.

Färgen återkommer också i badrummet där svart fog används på de kaklade väggarna samt exteriört då huset är målat i svart tjärfärg.

Den arkitektritade och platsbyggda möbleringen i detta hus är även den väl genomtänkt där exempelvis matbord, bänkar och soffor har smarta förvaringslösningar samt kan förvandlas till andra funktioner så som extra sovplatser.

- Vi är stolta att kunna visa upp vår nyaste familjemedlem på Sommarnöjen. Nu till veckan kan besökare på Nybygget se Tidlös 43. Dit är alla nyfikna välkomna att utforska huset ytterligare och ställa frågor på plats säger Johanna Andersson, Marknadsansvarig på Sommarnöjen.

• inredning
  • visningshus
  • intresserade av hem
  • nybygget

Nybygget är en permanent husutställning för dig som går i husbyggartankar. Nybyggets läge, centralt beläget vid Arlanda flygplats, gör det enkelt för besökare oavsett var de kommer ifrån att på en och samma plats söka sitt drömboende. Här finns landets ledande hustillverkare och hos oss hittar Du både villor, fritidshus och Attefallshus.

Nybygget ägs av fastighetsutvecklingsbolaget Arlandastad Holding AB som äger och förfogar över 237 hektar och tillsammans med Sigtuna kommun och Swedavia bygger Arlandastad Holding Sveriges första flygplatsstad, Airport City Stockholm.

Camilla Yngfalk

Presskontakt Platschef Nybygget 070-558 1910