Nybygget fortsätter att växa

Nybygget växer och i april får visningshusområdet två nya villor att visa upp. Mjöbäcksvillan inviger sitt Newporthus och Hjältevadshus öppnar ett nytt visningshus med kända trädgårdsarkitekter och inredare på plats.

Mjöbäcksvillan invigde sitt Newporthus i helgen och gensvaret var positivt.

– På lördagen hade vi många besökare i vårt nyetablerade visningshus på Nybygget. Många var imponerade av huset som är ett klassiskt hus med stil hämtat från den Amerikanska östkusten, men som passar bra in i de flesta miljöer i Sverige säger Glenn Larsson från Mjöbäcksvillan.

Nybygget är inne i en expansiv period och hoppas att ännu fler husleverantörer inser vikten av att finnas på Nybygget.

Camilla Yngfalk, platschef på Nybygget, ser positivt på utvecklingen och tror att fler husleverantörer kommer att haka på trenden och vilja finnas på ett och samma ställe som sina konkurrenter.

– Det är ett utmärkt tillfälle att låta besökare få en chans att jämföra olika alternativ gentemot varandra. Att bygga nytt eller bygga om inbegriper stora investeringar och är inget som lämnas åt slumpen. Därför bör fler husleverantörer se värdet av att ha sina hus på Nybygget. Här erbjuder vi inspiration, rådgivning och en möjlighet för våra besökare att se för- och nackdelar med olika hustyper menar Camilla Yngfalk.

Den 27-28 april är det dags för nästa invigning. Då är det Hjältevadshus som slår upp dörrarna.

Maria Celin som är känd inredare från TV 3:s program Husräddarna och bloggare på Expressen kommer att inreda Hjältevadshus visningshus. Samarbetet henne och Hjältevadshus emellan går ut på att hitta den stil som bäst tar till vara på husmodellens specifika egenskaper.

Kontakt: Hjältevadshus, Mikael R Olsson, 0708-424 530
Mjöbäcksvillan, Glenn Larsson, 0325-618 136

Ämnen

Nybygget är en permanent husutställning centralt belägen vid Arlanda flygplats norr om Stockholm. Vi vill göra det enkelt för dig som söker ditt drömboende. Därför samlar vi här landets ledande hustillverkare och Du hittar både villor och fritidshus hos oss.

Camilla Yngfalk

Presskontakt Platschef Nybygget 070-558 1910

Husutställning i Arlandastad

Nybygget är en permanent husutställning för dig som går i husbyggartankar. Nybyggets läge, centralt beläget vid Arlanda flygplats, gör det enkelt för besökare oavsett var de kommer ifrån att på en och samma plats söka sitt drömboende. Här finns landets ledande hustillverkare och hos oss hittar Du både villor, fritidshus och Attefallshus.

Nybygget ägs av fastighetsutvecklingsbolaget Arlandastad Holding AB som äger och förfogar över 237 hektar och tillsammans med Sigtuna kommun och Swedavia bygger Arlandastad Holding Sveriges första flygplatsstad, Airport City Stockholm.

Nybygget
Nybygget 101