WATCHOUT EVENT 2017

Nymans Ur 1851 och KRONS välkomnar Er till Nordens största och mest exklusiva klock- och smyckesevenemang - Watchout Event. Världens främsta klockvarumärken inom lyxsegmentet visar de allra senaste nyheterna och sina spektakulära hantverk.

Watchout Event anordnas i år för femte gången, den 13 oktober, klockan 12:00 till 15:00 på Grand Hôtel, Vinterträdgården. Fri entré utan föranmälan, dock krävs uppvisande av giltig legitimation.

VARUMÄRKEN

Watchout Event presenterar stolt följande fantastiska varumärken som medverkar på evenemanget: Rolex, A. Lange & Söhne, Audemars Piguet, Blancpain, Breguet, Officine Panerai, Ulysse Nardin, Vacheron Constantin, Breitling, Chopard, IWC, Jaeger-LeCoultre, Omega, Rare Jewelry, TAG Heuer, Tudor och Zenith.

ROLEX

För första gången i Sverige, exklusivt på Watchout Event, erbjuder Rolex en unik möjlighet att uppleva Oyster Perpetual Submariner´s enastående universum. Denna ikoniska modell var den första dykarklockan, vattentät ned till ett djup på 100 meter. Paneler och interaktiva displayer låter Er följa historien från modellens lansering 1953 till dagens version, där dekoren inspirerats av klockans ikoniska Oysterlänk.

• Detaljhandel

• rare jewelry
  • nymans ur
  • klocka
  • exklusiva armbandsur
  • event
  • evenemang
  • rolex
  • grand hotel
  • krons
  • watchout
  • stockholm
  • smycken

DATUM: 13 oktober

TID: 12:00 – 15:00

PLATS: Grand Hôtel, Vinterträdgården. Ingång via Royalentrén, Stallgatan.

Fri entré utan föranmälan, dock krävs uppvisande av giltig legitimation.

www.watchout.se

@nymansur1851

@krons_stockholm

#watchoutevent2017

NYMANS UR 1851

Sedan starten år 1851 har Nymans Ur varit ett familjeföretag som idag driver fem butiker i Stockholm och Västerås, samt Oslo. Flaggskeppsbutiken ligger på Biblioteksgatan 1 i Stockholm. Nymans Ur 1851 har även Skandinaviens största och modernaste serviceverkstad med 12 certifierade och välutbildade urmakare.

I över 160 år har Nymans Ur 1851 arbetat med de bästa kvalitetsuren. Nymans Ur 1851 är auktoriserad återförsäljare, med det största utbudet i Skandinavien, till några av de mest exklusiva, traditionella och innovativa varumärkena i världen.

Josefine Hedlöf

josefine@nymansur.com