Folksam och O-Ringen förlänger sitt samarbete

Folksam fortsätter med sin stora satsning inom idrott och förlänger nu sitt sponsringsavtal med världens största orienteringsäventyr O-Ringen. Det nya avtalet löper över tre år.

- Vi är otroligt stolta och glada över att få fortsätta vårt partnerskap med O-Ringen. Som idrottens försäkringsbolag känns det naturligt att vara delaktiga i ett så stort arrangemang som bidrar så starkt till folkhälsan, säger Madeleine Hasselwander på Folksam.

O-Ringen är mycket glada för förlängningen av samarbetet med Folksam som är en av evenemangets största samarbetspartners. Samarbetet har pågått sedan O-Ringen Halmstad 2012.

- Vi har haft ett långvarigt och jättebra samarbete som vi nu kan fortsätta att utveckla ännu mer i och med det förlängda avtalet. Folksam är en trygg och bra partner till oss och vi ser fram emot många framgångsrika och utvecklande år tillsammans, säger O-Ringens försäljningschef Mats Adolfsson.

Förutom att Folksam går in som en stark partner till O-Ringen går man också in som tävlingspartner till mountainbikeorienteringen (MTBO) på O-Ringen. Mountainbikeorientering är en fartfylld idrott där orienteringsmomentet handlar mycket om att ta rätt vägval och att fatta snabba beslut. Det är fortfarande en ganska ung idrott och har funnits med på O-Ringen sedan 2011.

• o-ringen

O-Ringen är världens största orienteringsäventyr med deltagare från hela världen. Det genomförs alltid vecka 30, varje år på en ny plats i Sverige. 2021 går arrangemanget i Uppsala, den 25-31 juli. O-Ringen är en mötesplats och en folkfest för i snitt ca 18.000 orienterare som tillsammans under tävlingsveckan gör runt 80.000 starter. Deltagarna kommer från hela världen och ett 40-tal nationer brukar vara representerade. Från världseliten till motionär deltar i de över 100 klasser, från de yngsta i 10-årsklasserna till de verkliga veteranerna 95 år och äldre.

Mats Adolfsson

Försäljningschef 070 – 394 50 71