Svenska varumärket Coloud nylanseras online tillsammans med Oakwood

Denna vecka lanserar Coloud Headphones en helt ny linje hörlurar och en ny tappning av varumärket. Produkterna lanseras globalt med en ny digital flaggskeppsbutik som tagits fram tillsammans med den digitala byrån Oakwood.

Med den nya produktlinjen når Coloud Headphones en ny nivå av design. Linjen består av tre helt nya modeller, Pop, Knock och Boom som finns i två färgsortiment samt flera olika färgkombinationer. Hörlurarna är designade utifrån filosofin att perfektion inte nås när det inte finns något mer att lägga till, utan när det inte finns något mer att ta bort.

Samma filosofi ska återspeglas online, därför krävde den nya produktlinjen en ny e-handel som andas Colouds minimalistiska perfektion.

– Vi på Zound Industries (företaget bakom Coloud) har sedan länge ett nära samarbete med Oakwood för onlineaktiviteter. Därför var det självklart att arbeta fram ett nytt sätt att visa upp hörlurarna och vårt nylanserade varumärke tillsammans. Vi känner oss trygga med att deras kreativa expertis får oss att ta det till en ny nivå. Säger Niklas Bergh, Creative Director på Zound Industries.

Med stort fokus på användarupplevelsen har Coloud.com blivit mer än bara en e-handel, det är också en upplevelse av varumärket. Besökare kan numera på ett roligt sätt ta del av en modells alla färgkombinationer och specifikationer på en och samma sida.

– Vi ville skapa något nytt som ingen har sett förut och samtidigt kombinera detta med enkla och tydliga köpflöden. Produkterna och varumärkets enkelhet kommer tydligt fram genom sitens enkla struktur där besökarna kommer nära de olika produktmodellerna i ett enkelt flöde. All grafik är dessutom anpassad för retinaskärmar för att ge bästa möjliga upplevelse. Säger Joakim Flodman, Creative Director på Oakwood.

Boom, Knock, Pop! http://www.coloud.com

Arbetsgrupp Oakwood

Joakim Flodman - Creative Director

Mia Nilsson - AD

Emil Säll - Tekniskt ansvarig

Mia Kristenson - Projektledare

Sebastian Broms - Kundansvarig

_______

För mer information, vänligen kontakta:
Mia Kristenson, Oakwood Creative, tel 08-120 33 146, e-post mia.kristenson@oakwood.se

• Webbmedia

• internationell
  • mode
  • oakwood creative
  • webbmarknadsföring
  • webbplats
  • coloud
  • zound industries

Oakwood is a digital creative agency located in Stockholm, Sweden. We are a talented group of cutting-edge: creatives, developers, designers and suits working together to bring our clients onto the forefront of digital performance.

Some of our clients include Urbanears, Universal Music, Marshall Headphones, Visit Sweden, Frank Dandy and Triwa.