EASY CAMP BUSSTÄLT FÖR PRISVÄRD OCH PRAKTISK SKANDINAVISK DESIGN

Det skandinaviska campingvarumärket Easy Camp säkerställer att 2018 års MOTOR TOUR-serie med busstält underlättar livet på vägarna. De erbjuder välbehövligt externt uppehålls- och förvaringsutrymme utan smärtsam prislapp. Det plånboksvänliga varumärket har behållit seriens snygga stil, förvånansvärt små packstorlekar och låga vikter utan att tumma på komfort eller bekvämlighet – perfekt för mindre husbilar där utrymmet är begränsat.

Serien omfattar: Wimberly, Shamrock, Spokane och Tulsa. Alla är tillverkade av PU-belagd polyester med en 3 000 mm hydrostatisk överdel i två grå nyanser, som kompletterar alla fordon med fästhöjder mellan 170 cm och 210 cm.

Wimberly och den mindre modellen Shamrock är av tunneldesign med vinklade huvudstänger av glasfiber för ökad takhöjd och stabilitet. Tältets stadga förstärks ytterligare med interna, justerbara stålstänger. Båda har en stor bakdörr med enkel anslutning med fordonet.

Wimberly-modellen har ett stort solskydd över den främre dörren för skydd från vädrets makter. Hos Shamrock ger i stället den sluttande fronten och de stora fönstren maximalt ljusinsläpp. Båda tälten har stora fönster med gardiner och avtagbart golv för enkel packning, praktiskt underhåll och användning där förtält med golv är förbjudna.

Innertältet som finns som tillval kan användas på endera sidan i stora Wimberley för att skapa ett tvåbäddars sovrum eller ett avskilt utrymme för förvaring eller ombyten utan nyfikna ögon.

Spokane har en kompakt kupoldesign som är supersnabb att resa. Här används den välbeprövade Easy Camp stålrörsramen som är fristående och klickar på plats, och tygmaterialet sitter redan på plats. Tryckknappar låser eller lossar snabbt lederna för snabb, säker resning och nedpackning. Tältet har entré via frontdörren och åtkomst till fordonet via bakdörren. Uppehållsutrymmet har ett helt påsytt tältgolv, stora fönster med gardiner och blixtlåsförsedd takpanel i nättyg för ventilation. Ett Thermo-tak skyddar alltsammans och sträcks även ut för anslutning till fordonet.

Till skillnad från de andra förtälten är Tulsa en modell som lutar mot fordonet. Tryckknappar låser ramen som består av stål- och glasfiberstänger med vaddering i ändarna för att undvika skador på karossen. Tältet går snabbt att resa för extra utrymme, lagring och avskildhet. Ingången sker genom en stor, upprullningsbar frontdörr med ett stort fönster. Tältet säkras med två stormlinor över fordonet.

För mer information om Easy Camps serie MOTOR TOUR och om närmaste Easy Camp-återförsäljare, besök easycamp.com

De högupplösta bilderna som ska användas med detta pressmeddelande kan laddas ned från Dropbox med hjälp av följande länk http://bit.ly/2xFWenJGängse Oase Outdoors ApS-upphovsrätt gäller.

Easy Camp är ett registrerat varumärke.

Rek. pris: Tulsa DKK1.699,95; Spokane DKK2.399,95; Wimberly DKK2.599,95; Inner Wimberly DKK399,95; Shamrock DKK1.849,95

Webbplats för varumärket easycamp.com