Brf Kolonilotten i Örebro. Foto: OBOS

Stort intresse för Brf Kolonilotten vid CV-området i Örebro inför säljstart

Medlemsägda OBOS, en av Nordens ledande bostadsutvecklare, påbörjar den 17 maj den första säljetappen av 34 bostäder vid det gamla industriområdet centralverkstaden i Örebro – CV-området. Antalet intresseanmälningar som OBOS hittills tagit emot visar på att intresset för Brf Kolonilotten är mycket stort. Inflyttning för båda etapperna är planerad från hösten 2022.

- Det är en ny och attraktiv stadsdel med lika nära till centrum som till Osets naturreservat, småbåtshamnen och Hjälmaren, så vi förstår att intresset har varit väldigt stort. Det är förstås glädjande och vi hoppas att vi ska kunna ge så många som möjligt sitt förstahandsval. För att öka sina chanser ska man se till att vara OBOS-medlem för att kunna nyttja sin förtur. Var insatt i vad som gäller och ha lånelöftet klart är mitt bästa tips, säger Henrik Wirén, ansvarig projektutvecklare i OBOS Sverige.

Brf Kolonilotten ligger i den nya stadsdelen som växer fram i och runt det gamla industriområdet centralverkstaden, kallat CV-området, i centrala Örebro, och består av totalt 34 bostäder – från lägenheter på 35 kvadratmeter till radhus på 137 kvadratmeter. Säljstart för den första etappen som består av åtta radhus och nio lägenheter sker den 17 maj. Den andra etappen innefattar resterande 17 bostäder och är planerad att säljstarta till hösten 2021.

OBOS-medlemmar kommer att ges förtur till bostäderna. Skulle bostäderna bli övertecknade ges medlemmarna förtur utifrån kötid.

Läs mer om Brf Kolonilotten på obos.se.

Utöver Brf Kolonilotten genomför OBOS just nu försäljningen av Brf Karusellen i Nora med inflyttning från november 2021 och planeringen av 27 kedjehus i Marieberg med säljstart hösten 2021. Inom kort kommer OBOS även att påbörja försäljningen av 18 tomter i Fjugesta.

OBOS medlemsprogram och satsning i Sverige

Norska OBOS, med över 500 000 medlemmar i Norge, öppnade 30 november 2020 sitt medlemsprogram i Sverige. Sedan dess har närmare 8 000 svenskar anslutit sig. OBOS offentliggjorde samtidigt höga tillväxtambitioner i Sverige, med ett särskilt fokus på de tre storstadsregionerna, och att 20 procent av bostäderna i framtiden ska erbjudas genom alternativa boköpsmodeller.

För mer information, vänligen kontakta:

Henrik Wirén, Projektutvecklare, OBOS Sverige
    henrik.wiren@obos.se