Ochno intelligenta arbetsplatser på Vasakronan (rättelse)

​Ochno är företaget som på kort tid som tagit Sverige och Europa med storm tack vare deras enkla och världsunika idé – Ett enda uttag för allt, oavsett vilken teknik eller plattform du använder.Teknikstrul och kabeltrassel byts ut mot en snyggare, effektivare och mer hållbar arbetsmiljö. Ochno vill modernisera arbetsmiljöer! Under Stockholm Furniture & Light Fair 4-8 februari visar Ochno hur morgondagens arbetsytor ser ut tillsammans med Kondator och Gustafs.

Förutom alla möbeltillverkare och inredningsfirmor i Sverige attraherar man intresset från de stora fastighetsägarna i Sverige. Första färdigställda kontoret med Ochno intelligenta arbetsplatser finns att skåda på Vasakronans egna kontor, Stallet i Uppsala Science Park. Detta är en modern arbetplats utformad med modern teknik samtidigt som man har tänkt på att ha människan i fokus med uttrymme för egna tysta rum, stora mötesytor, väl tilltagen socialt lunchrum och projektrum samt konferensrum. Vasakronan leder idag innovation inom samhällsutveckling och planering av fastigheter. Med Stallet har de skapat en unik men samtidigt helt vanlig arbetsplats där man känner igen sig och hittar sina favoritarbetsplatser direkt, inget konstigt bara brilliant utformat.

Att människan är i fokus ser man på att alla arbetsplatser har tillgång till skärm, mus och tangentbord, man kan enkelt koppla in sin laptop eller mobil/padda, via USB-C och arbeta i storskärm. Det ska vara enkelt att arbeta och inga onödiga kablar på bordet, bara tillgång till internet och sina filer i molnet, sen förstås gott kaffe och trevligt lunchrum för alla som drömmer om en modern arbetsplats för att hänga i och skapa magi.

Ochno fortsätter bryta ny mark med sin unika teknik som är enkel, snygg och intelligent. "Disruption är vad alla sägs vilja göra, vi gör det just nu och det är superspännande diskussioner som pågår med allt från arkitekter, inredare och fastighetsägare, inte minst IT sidan som vår teknik kommer ifrån. Men just nu är vårt fokus inredning och snygga och intelligenta arbetsplatser." säger Olof Ermis, VD för Ochno.