En ikon – bättre än så går det inte att beskriva BI-PRO kådsalva. Nu lanseras tre nya produkter i serien.

ÄNTLIGEN! BI-PRO lanserar tre nya naturprodukter – handkräm, fotkräm och liniment

En ikon – bättre än så går det inte att beskriva BI-PRO kådsalva, som har varit på marknaden i snart 50 år. Med rötterna i nordisk folkmedicin och kraften från bivax och grankåda har BI-PRO bevisat hur naturliga ingredienser kan göra en verklig skillnad för huden. Nu, för första gången på över 24 år, lanserar varumärket tre spännande nyheter – BI-PRO Protecting Hand Repair Cream, Overnight Foot Repair Cream och Liniment Intense Hot and Cold. Samtliga tre produkter är 100% naturprodukter och berikade med mjukgörande bivax.

Navet i BI-PRO är bivax, detta naturliga mirakelmedel som produceras av våra viktiga pollinatörer. Bivaxet skyddar, läker och håller huden mjuk och smidig. BI-PRO tillverkas än idag nära och naturligt i Västsverige, alltid i små upplagor för att bevara hantverket genom hela processen från ingredienser till slutprodukt.

– BI-PRO är ett uppskattat varumärke, och det har länge funnits önskemål från våra användare att utöka vårt sortiment utöver vår ikoniska BI-PRO kådsalva. Våra nya produkter är särskilt utvecklade för att lindra och behandla specifika områden – händer, fötter och ömmande muskler. Dessa tre produkter markerar början på fler nyheter som vi arbetar med att introducera längre fram, säger Hanna Magnusson, VD på Octean AB med varumärket BI-PRO.

Historien om BI-PRO började med biodlaren och farmaceuten Dan Magnusson. Han var tidigt en passionerad entusiast för både naturen, djur och naturmedicin och insåg bina's betydelse för växtriket och den biologiska mångfalden. Han förstod också hur fantastiskt bivaxet är för vår hud. Idag driver Dan's dotter, Hanna Magnusson, BI-PRO vidare med samma mål som sin far - att skapa hudvård med omtanke.

– Jag är uppvuxen med bikupor och att slunga honung, men också att prata om naturens kraftfulla ingredienser kring köksbordet. Ursprunget till BI-PRO kådsalva härstammar från ett gotländskt folkmedicinrecept. Jag minns tydligt när pappa började experimentera med de första testerna hemma, med bivaxet från egen biodling. Jag är otroligt stolt över vad BI-PRO blivit och ser fram emot att utveckla det vidare. Det är en av mina personliga favoritvarumärken här på Octean, säger Hanna Magnusson.

De tre nya produkterna från BI-PRO är:

BI-PRO Protecting Hand Repair Cream: En intensivt mjukgörande och vårdande handkräm som reparerar och lugnar på djupet. Berikad med bivax, trollhassel, tistelolja, bisabolol, squalane och Vitamin E, ger den en behaglig doft av trollhassel och tistel.

BI-PRO Overnight Foot Repair Cream: En intensivt mjukgörande och återfuktande fotkräm som reparerar torra och hårda fötter. Den förstärker hudbarriären och hjälper till att motverka uppkomsten av dålig lukt. Berikad med bivax, sheasmör, tistelolja, kamomill, bisabolol och vitamin E. Har en sval doft av kamomill och tistel.

BI-PRO Liniment Intense Hot and Cold: Ett naturligt värmande och kylande liniment för ömma, spända och stela muskler. Masseras in på huden för att göra musklerna mjuka och smidiga. Baserad på en helt naturlig formula av bivax, sheasmör, tistelolja, kamomill, bisabolol och vitamin E. Med en mild doft av mint och kamomill.

BI-PRO finns att köpa på octean.se och Apotea, samt hos utvalda apotek, hälsofackhandel och andra återförsäljare. BI-PRO Protecting Hand Repair Cream, 159 kr, BI-PRO Overnight Foot Repair Cream, 169 kr och BI-PRO Liniment Intense Hot and Cold, 259 kr.