Breddad distribution för svensktillverkade kvalitetsprodukter för djur

Breddad distribution för svensktillverkade kvalitetsprodukter för djur

Breddad distribution för AKTIV HUND, AKTIV KATT och AKTIV MUN

AKTIV DJURVÅRD är en komplett djurserie som kommunicerar tydliga budskap till kund och har en tilltalande design. Produkterna är tillverkade i Sverige på GMP-godkänd anläggning och innehåller noga utvalda ingredienser, vilket gör att kunden kan känna sig trygg med att produkterna håller vad de lovar. Sedan tidigare finns serien hos veterinärer, djursjukhus och kliniker, zoofackhandel samt på  apotekskedjorna Kronans Droghandel och Medstop. I dagarna blev det klart att AKTIV HUND, AKTIV KATT och AKTIV MUN kommer att finnas med i Apoteket AB:s djurmodul från oktober. Apotek Hjärtat har valt att ta in AKTIV HUND och Apoteksgruppen kommer att ta in AKTIV HUND och AKTIV MUN.

- AKTIV serien har sedan tidigare funnits hos t ex veterinärer och på djursjukhus. Att så många apotekskedjor valt att ta in delar av sortimentet är väldigt roligt eftersom det ökar tillgängligheten för konsumenten, säger Jessika Wejfalk som är ansvarig på Octean AB.

AKTIV HUND och AKTIV KATT med grönläppad mussla för flexibla leder

Den grönläppade musslan (Perna canaliculus) är en mycket speciell mussla från Nya Zeeland som i studier har visat positiva effekter på leder. Grönläppad mussla har i generationer av maorifolket använt musslan som en viktig del i sin diet för att motverka bland annat reumatiska sjukdomar och olika former av ledförslitningar. Musslan innehåller förutom omega-3 fettsyror som ETA, DHA och EPA även naturligt glukosamin och kondroitin i form av glykosaminoglykaner (GAG). Båda bygger upp brosket och kan ha en understödjande effekt vid skador och vid nedbrytning av bindväv, brosk, hud, senor och ligament. AKTIV HUND passar för alla hundar som börjar bli gamla, stela eller arbetar hårt samt för överviktiga hundar och stora hundraser. AKTIV KATT är avsedd för katter med ledproblem och katter som börjar bli gamla och stela. Smaken uppskattas av de flesta katter och kan även användas som aptitretare. AKTIV KATT är enkel att dosera och använda då det är ett pulver som enkelt kan strösöver t ex maten eller på tassen.

AKTIV MUN för god munhygien och fräsch andedräkt hos hund och katt
Dålig andedräkt är ett vanligt problem hos hund och katt. Den bakomliggande orsaken kan utgöra ett hälsoproblem för djuret och kan vara obehagligt för djurägaren. AKTIV MUN är ett pulver i en unik kombination av grönläppad mussla och knöltång som verkar för en god munhygien och fräsch andredräkt hos hund och katt. Grönläppad mussla gör pulvret extra välsmakande och smaken brukar uppskattas av de flesta katter och hundar.

En hel serie med nyttigheter från naturen

AKTIV DJURVÅRD-serien är en grupp produkter med naturliga ingredienser för kattens, hundens och hästens välmående.

AKTIV HUND - med grönläppad mussla för rörliga och flexibla leder hos hund.

AKTIV KATT - med grönläppad mussla för rörliga och flexibla leder hos katt.

AKTIV HÄST - med grönläppad mussla och nypon för rörliga och flexibla leder hos häst.

AKTIV NYPON - med nypon för mjuka och rörliga leder hos hund.

AKTIV MUN - med knöltång och grönläppad mussla för god munhygien och fräsch andedräkt hos hund och katt.

Octean AB är ett familjeägt egenvårdsföretag som tillverkar, marknadsför och säljer kosttillskott medicintekniska produkter, hudvårdsprodukter samt tillskottsprodukter för djur. I produktportföljen finns både internationella och egna varumärken, som till exempel Original Silicea, Silicea Mag-Tarm Gel, Glyc +Omega PLUS, Aktiv-serien och LadyCare. Läs mer på www.octean.se