Danish Beauty Awards 2023 – Silicea nominerad för andra året i rad

Danish Beauty Awards 2023 – Silicea nominerad för andra året i rad

I år är det sjuttonde gången som Danish Beauty Awards går av stapeln. En tävling som utser kosmetikbranschen bästa skönhetsprodukter. Silicea Beauty shots är en av fem produkter som är nominerade i kategorin “Årets Inner beauty”. Vinnaren utses den 29 april på Tivoli Congress Center i Köpenhamn.

På kort tid har Danish Beauty Award blivit en av Nordens mest prestigefyllda tävlingar inom skönhetsindustrin. I kategorierna finns både lyxprodukter och vardagsprodukter från dagligvaruhandeln, men även professionella produkter för frisörer och kosmetologer till spa och skönhetssalonger. Allt för att verkligen hitta de bästa alternativen till konsumenterna.

– Det är andra gången som Silicea är nominerad i kategorin ”Årets Inner Beauty”. Det är superkul och vi är väldigt stolta. Förra året var det våra kapslar för hår, hud och naglar och i år är det våra Beauty shots. Båda två är riktigt bra produkter som ger oss rätt näring inifrån för naturlig skönhet, säger Hanna Magnusson, VD på Octean AB med varumärket Silicea.

”Årets inner beauty” är en kategori som ska utse den produkt som bidrar till naturlig skönhet inifrån och ut, som gör dig vackrare och friskare från insidan. I varje kategori nomineras fem produkter och samtliga utses av en domarpanel på 13 personer. Domarna är alla aktiva inom skönhet på olika sätt, och de testar personligen alla produkter som är med i tävlingen. De bedömer produkterna individuellt och väljer sedan gemensamt ut de som ska nomineras. Vinnarna i varje klass utses av samma jurypanel och presenteras den 29 april på Tivoli Congress Center i Köpenhamn.

I kategorin ”Årets Inner Beauty” är det totalt fem nominerade
Apotekets Kollagen + - Apotekets
Collagen & Hyaluron Beauty Powder – New Nordic
Kin Ukon – Kin Ukon Premium