Octean AB växer och stärker sin organisation

Octean AB har haft en stark lönsam tillväxt de senaste åren med ca 20% i omsättningsökning år för år där egenvårdsmarknaden totalt har stigit med ca 4% 2015.

Som ett led i ambitionen att fortsätta växa och ta marknadsandelar anställs from april månad Lenn Nilsson som Affärsutvecklare för Octean AB. Lenn har en bred och gedigen erfarenhet med över 25 år inom FMCG, Fast Moving Consumer Goods, och branscher såsom dagligvaruhandel, servicehandel, sällanköpshandel och fackhandel i bolag som Nestlè, Leaf, Fiskars, Eco-Boråstapeter för att nämna några. Lenn kommer närmast från rollen som VD för Privab Grossisternas Marknadsbolag.

”Jag är oerhört glad och stolt att få bli en del av Octean, och ser mycket framemot att lära känna branschen och dess medarbetare. Mitt huvudfokus blir att bygga vidare på de mycket goda affärsrelationer, varumärken och kanaler som vi samarbetar med idag, samt givetvis identifiera nya, allt i syfte att utveckla Octeans erbjudande ytterligare mot marknaden” säger Lenn Nilsson.

I mars i år tillträdde Jenny Lundh som Produktchef hos oss på Octean. Jenny har gedigen erfarenhet av apoteks- och läkemedelsbranschen med över 15 års erfarenhet och kommer närmast ifrån Pfizer Consumer Healthcare. Jenny kommer arbeta med att utveckla och utöka våra varumärken.

”Det känns väldigt roligt att nu vara en del av Octean i min nya roll som produktchef. Jag ser fram emot att arbeta med företagets välkända varumärken som dagligen hjälper människor bevara god hälsa och välmående!” säger Jenny Lundh.

”Vi är väldigt glada och stolta att nu få dessa nyckelpersoner på plats och ser framemot att med dessa nya resurser fortsätta vår tillväxtresa inom Egenvårdsmarknaden i Sverige och Norden” säger Octeans VD Hanna Magnusson.

För ytterligare information kontakta:

Hanna Magnusson, VD
Octean AB | 010-703 68 03 | hanna.magnusson@octean.se

Octean AB är ett familjeägt egenvårdsföretag som tillverkar, marknadsför och säljer kosttillskott medicintekniska produkter och hudvårdsprodukter. I produktportföljen finns både internationella och egna varumärken, som till exempel Original Silicea, Silicea Mag-Tarm Gel, Glyc, Saframyl, Aktiv-serien och LadyCare. Läs mer på www.octean.se