Original Silicea gör skillnad – testpanel bekräftar

Original Silicea gör skillnad – testpanel bekräftar

Om håret är vackert och friskt ökar självkänslan – det menar den testpanel som nu provar Original Silicea. Det har endast gått en månad, men redan nu kan de se ett tydligt resultat. Håret känns mer glansigt, naglarna mindre sköra och huden har fått mindre blemmor.

Friskt hår, vacker hud och starka naglar börjar inifrån. En förutsättning för välmående hår och hud är att kroppen får rätt näring inifrån. Original Silicea har en unik formula med mineraliskt finfördelat kiselgel, zink, selen och biotin. Nu testas produkterna av en testpanel. Panelen består av både män och kvinnor i olika åldrar, två arbetar dessutom som frisörer med expertkunskap inom hår.

– Vi vill gärna sättas på prov och testas ordentligt för att visa att vi är ett tryggt val som håller vad vi lovar. Med över 60 års erfarenhet och kliniska studier på egen produkt vet vi Original Silicea verkligen ger positiv effekt som syns på hår, hud och naglar, säger Hanna Magnusson, VD på Octean AB med varumärket Original Silicea

Testpanelen har hittills provat produkterna omkring en månad och minst två månader återstår. Rapporterna som samlats in ger Original Silicea höga betyg.

En av deltagarna säger

”Om en månad kan göra såhär mycket, tänk hur mycket en till månads användning av produkterna kan göra för håret, huden och naglarna.”

En annan deltagare säger

”Jag känner redan hur denna kur känns hälsosam och hur det har stärkt mitt hår.”

Produkterna som testpanelen använder är:

• Original Silicea 60 kapslar - Original Silicea har en unik formula med mineraliskt finfördelat kiselgel, zink, selen och biotin. Kosttillskott för näring inifrån för att bygga upp  hår, hud och naglar!
  • Original Silicea Kollagen PLUS – en boost för huden och ger ett märkbart glow! Dospåsar som bidrar till att öka hudens elasticitet, ger slätare hy och minimerar rynkor och celluliter.
  • Silicea Vital Schampo med kisel och biotin ger starkt och glansigt hår med volym! Skonsamma ingredienser för din hårbotten och motverkar håravfall.
  • Silicea Balsam Spray är ett doftande leave-in balsam som vårdar håret.

Testpanelen består av elva personer och är utsedda av Ekoappen. Panelen består av både män och kvinnor i olika åldrar och med olika bakgrund, två av deltagarna arbetar dessutom som frisörer med expertkunskap inom hår.

För mer information, vänligen kontakta:
Hanna Magnusson, VD Octean AB
E-post: hanna.magnusson@octean.se

Taggar

Octean AB är ett familjeägt egenvårdsföretag som tillverkar, marknadsför och säljer kosttillskott medicintekniska produkter och hudvårdsprodukter. I produktportföljen finns både internationella och egna varumärken, som till exempel Original Silicea, Silicea Mag-Tarm Gel, Glyc, Detoxner, Saframyl, AktivPro Sweden, och LadyCare. Läs mer på www.octean.se

Louise Starcke

Presskontakt Marknadschef Octean AB 010-703 68 05
Lotte Johannesson

Presskontakt Försäljningschef

Egenvårdsprodukter med dokumenterad effekt och hög kvalitet

Octean AB tillverkar, marknadsför och säljer egenvårdsprodukter med dokumenterad effekt och hög kvalitet. Vårt produktsortiment innehåller både internationella och egna varumärken som t ex Original Silicea, Silicea Mag-Tarm, Silicea Mag-Tarm DIREKT, Saframyl, AktivSvea, GLYC, Androferti och LadyCare, mn8, 4-pain. Våra produkter marknadsförs via hälsobutiker och apotek.