Original Silicea hos DocMorris

Att välmående hår, hud och naglar är viktigt för självkänslan är ingen nyhet. Vad som är nytt är att apotekskedjan DocMorris kommer att börja sälja Original Silicea från maj. Original Silicea är ett kosttillskott som innehåller kisel för välmående och tjockt hår, frisk hy och starka naglar.

- I hälsofackhandeln är Original Silicea en av de största produkterna för hår, hud och naglar. Under våren har vi framgångsrikt introducerat Original Silicea på apoteksmarknaden, vilket är väldigt kul eftersom apoteken är framstående inom hudvård" säger Jessika Wejfalk, produktchef för varumärket Silicea.

Varumärket Silicea har funnits i Sverige i drygt 20 år och i Tyskland sedan cirka 60 år tillbaka. Produkterna säljs på apotek och i hälsofackhandel i Europa, USA, Canada och Australien. Original Silicea tillhör en av hälsofackhandels mest sålda och uppskattade produkter och finns i dagsläget i alla hälsobutiker och på utvalda apotek. Sedan årets start har Vårdapoteket, Cura apoteket och DocMorris listat Original Silicea. Produkten finns även hos Apoteksgruppen och enskilda privata aktörer runt om i landet. Original Silicea går att beställa via Tamro och HKC.

Original Silicea marknadsförs av egenvårdsföretaget Octean. Octean AB är certifierat enligt branschföreningen Svensk Egenvårds ”System för säkra kosttillskott till konsument”. Certifieringen utförs av Svensk Egenvård i samråd med det oberoende Lloyds Register Quality Assurance (LRQA).

För mer information kontakta gärna:

Hanna Magnusson, VD Octean AB, 0702-03 20 81

Jessika Wejfalk, Produktchef Octean AB, 0739-07 51 11

Octean AB är ett familjeägt egenvårdsföretag som tillverkar, marknadsför och säljer kosttillskott, medicintekniska produkter och hudvårdsprodukter. I produktportföljen finns både internationella och egna varumärken, som till exempel Original Silicea, Silicea Mag-Tarm, Glyc +Omega och LadyCare. Läs gärna mer på www.octean.se