Original Silicea hyllar mammor  – jubileumspartner till Årets Mama 20 år

Original Silicea hyllar mammor – jubileumspartner till Årets Mama 20 år

I år firar Årets Mama 20 år; eventet som uppmärksammar och hyllar mammor som inspirerar och gör skillnad. Original Silicea är stolt partner till galan och kommer tillsammans med tidningen Mama fira och hylla Sveriges fantastiska kvinnor och mammor under hela våren.

Den 18 mars i år är det återigen dags för mamma-Sveriges största event. En hyllning till mammor som inspirerar till förändring och sprider energi. Omkring 120 inbjudna gäster, allt från politiker till artister, skådespelare och Sveriges största influencers, kommer att samlas på restaurang OCRA för att peppa varandra.

– För oss börjar självförtroendet inifrån, och det är grunden för all skönhet. Att må bra på insidan syns på utsidan! Att vara en del av Årets Mama är för oss inte bara att sponsra en gala, utan att hylla den kraft som mammor representerar, säger Hanna Magnusson, VD på Octean med varumärket Original Silicea.

Mammor är viktiga för hållbara förändringar och uppfostran av nästa generation. De är hjärtat i varje familj, de är ledare och mentorer, balanserar arbete och familj med en inre styrka som inspirerar och vägleder. Årets Mama vill hylla mammor och ge dem en kväll med pepp, inspiration, glamour och god mat. Under kvällen kommer flera priser att delas ut och viktiga ämnen lyftas och diskuteras. Original Silicea kommer att finnas på plats för att vara en del av eventet, och för att få fler att stråla från insidan och ut.

– Kvinnor generellt, och mammor i synnerhet, har ofta en begränsad tid för sig själva i det hektiska vardagspusslet. Original Silicea vill med rätt näring inifrån främja kvinnors välmående. Vi vill vara en vän som stöttar kvinnor och mammor i deras väg mot att må bra och ta hand om sig själva, även när tiden är knapp, säger Hanna Magnusson.

Årets Mama 20 år arrangeras av Expressen och tidningen Mama.