Original Silicea Mag-Tarm vinner ”Årets Non-Food 2022” – utsedd av de danska hälsokostbutikerna

Varje år utser de danska hälsokostbutikerna de bästa produkterna i sortimentet. Vinnarna baseras på positiv feedback från kunder, personalens egna erfarenheter och utveckling av försäljning i butikerna. I veckan korades Silicea Mag-Tarm till vinnare i kategorin "Årets Non-Food 2022”.

I Danmark är hälsokostbutikerna många och har stor trovärdighet hos kunderna. Sortimentet innehåller en mängd olika varumärken för alla tänkbara behov. Tillsammans med butikerna arrangerar den största hälsokostgrossisten Helsam en prestigefylld tävling som årligen utser Årets produkt, Årets hudvård, Årets mat, Årets non-food och Årets nyhet. Vinnarna i varje kategori baseras på positiv feedback från kunder, personalens egna erfarenheter av produkterna och utvecklingen av försäljning i butikerna. Resultat i tävlingen blir en viktig riktlinje för konsumenter och ett ärofyllt pris för varumärken.

Kategorin ”Årets Non-Food 2022” vanns av Silicea Mag-Tarm med motiveringen:

• Hjälper vid de flesta mage-tarm besvär.

• En bra hjälp vid magbesvär att alltid ha hemma eller när man är på språng.

• Den hjälper en stor mängd av människor med matsmältningsproblem.

• Produkten fungerar mycket bra vid många olika problem och bidrar till en välfungerande vardag.

– Vi är glada och stolta över vinsten. Silicea Mag-Tarm är en fantastisk produkt vid tillfälliga och långvariga magbesvär. Dessutom kan alla i familjen ta den. En skonsam och effektiv produkt som alla bör ha hemma – därför är den värd all uppmärksamhet som går, säger Hanna Magnusson, VD på Octean med varumärket Silicea.

Kort om Silicea mage-tarm
Silicea Mag-Tarm Gel kan lindra en rad symtom på mage-tarmproblem som halsbränna, magsmärtor, IBS-symtom, uppblåsthet, diarré och illamående. Silicea Mag-Tarm Gel är en skonsam produkt som består av ren mineral kiselgel som har en bindningsförmåga och ser till att binda gaser och andra substanser i din mage och tarmsystem.

*Silicea är kategoriserad som en medicinteknisk produkt.

Octean AB är ett familjeägt egenvårdsföretag som tillverkar, marknadsför och säljer kosttillskott medicintekniska produkter och hudvårdsprodukter. I produktportföljen finns både internationella och egna varumärken, som till exempel Original Silicea, Silicea Mag-Tarm Gel, Glyc, Iron Vital, Saframyl, AktivSvea och LadyCare. Läs mer på www.octean.se