Silicea nominerad i Danish Beauty Awards

Silicea nominerad i Danish Beauty Awards

Nyligen vann kosttillskottet Silicea två kategorier i Stockholm Beauty Week Award 2021. Nu har man chans att erövra fler priser, men denna gång i Danmark. Med Original Silicea kapslar kan man vinna kategorin ”Årets Inner Beauty” i den prestigefyllda tävlingen Danish Beauty Awards 2022.

Det är för 16e året i rad som Danish Beauty Awards går av stapeln. På kort tid har det blivit en av Danmarks mest omtalade och prestigefyllda tävlingar där marknadens bästa skönhetsprodukter utses.

– Varje nominering är ett bevis på att vi gör skillnad på riktigt, naturlig skönhet inifrån och ut. I Danish Beauty Awards är det första gången som vi är nominerade vilket också är ett kvitto på att vårt arbete i Danmark ger resultat, säger Hanna Magnusson, VD på Ocetan AB med varumärket Silicea.

Silicea är nominerad i kategorin ”Årets Inner Beauty” som ska utse den produkt som gör dig vackrare och friskare från insidan. I samma kategori tävlar supermat, probiotika och andra produkter som kan påverka hår, naglar, hud, hälsa och utseende inifrån och ut.

De nominerade, och sedan vinnarna, i Danish Beauty Awards 2022 utses av en domarpanel på 13 personer. Domarna är alla aktiva inom skönhet på olika sätt, och de testar personligen alla produkter som är med i tävlingen. Juryn bedömer produkterna individuellt och väljer sedan ut gemensamt de som ska gå vidare och den som sedan står som slutlig vinnare.

I kategorin ”Årets Inner Beauty” är det totalt fem nominerade
Advanced Nutrition Programme - Skin Clear Biome
Natur-Drogeriet - Collagen-Boost med hyaluronsyre - hindbærsmag
Naturligt Hud & Hår - Naturligt Hud & Hår