Stort intresse för Sveriges största hårtest - öppnar upp för fler anmälningar

Stort intresse för Sveriges största hårtest - öppnar upp för fler anmälningar

Ansökningarna till Sveriges största hårtest har strömmat in sedan starten för knappt två veckor sedan. Deltagarna kommer från hela landet och är i olika åldrar. Med anledning av det stora intresset öppnar man nu upp möjligheten för ännu fler att ansöka!

Startskottet för Sveriges största hårtest gick på Stockholm Beauty Week den 30 september.

– Vi som var på plats på mässan märkte snabbt av det stora intresset. Nästan alla som kom förbi vår monter ansökte, och flera influencers uppmanade sina följare att också delta. Superroligt med så stort engagemang, säger Hanna Magnusson, VD för Octean AB med varumärket Silicea.

Sveriges största hårtest syftar till att öka kännedomen om vikten av att ge kroppen rätt näring inifrån för ett välmående hår, men också att samla in kunskap om hårets betydelse för testdeltagarna. Målet är att omkring 1000 personer kommer att få chansen att ingå i testet och prova Original Silicea kapslar i tre månader. De som hittills har ansökt kommer från olika delar av Sverige, är i olika åldrar och har olika hårkvalitet.

– En variation bland deltagarna är viktigt för att resultatet av testet ska bli trovärdigt. Därför öppnar vi nu upp möjligheten för ännu fler att ansöka. Vi söker både män och kvinnor, från norra till södra Sverige, som längtar efter ett vackert och välmående hår, säger Hanna Magnusson.

Det stora intresset för Sveriges största hårtest visar att håret har stor betydelse för oss svenskar. Silicea, som står bakom testet, har ett av de mest populära och rekommenderade kosttillskotten för hår, hud och naglar – Original Silicea kapslar. Produkten har en unik formula med hög koncentration kisel samt noga utvalda vitaminer och mineraler.

Original Silicea har över 50 års erfarenhet och är det enda kosttillskottet med kliniska studier på egen produkt för hår, hud och naglar. I Sveriges största hårtest väljer man att fokusera på vilken skillnad Original Silicea kan göra för håret, även om produkten också kan göra skillnad på hud och naglar.

Vill du delta? Gå in på www. sverigesstorstahartest.se och ansök.

För mer information, vänligen kontakta:

Hanna Magnusson, VD Octean
E-post: hanna@octean.se