​Odalen säljer projektfastighet i Upplands-Bro till Rikshem

​Odalen säljer projektfastighet i Upplands-Bro till Rikshem

Projektfastigheten innefattar en nyproducerad förskola och ligger i anslutning till det vårdboende som tidigare under året förvärvades av Rikshem. Förskolan uppförs av Odalen Fastigheter och ett 20-årigt hyresavtal har tecknats med Upplands-Bro kommun.

Den nya förskolan uppförs i anslutning till den projektfastighet med vårdboende som Rikshem förvärvade av Odalen i juni i år. Båda fastigheterna uppförs av Odalen Fastigheter och ska stå färdiga under 2019.

– Vi arbetar nära kommunerna och våra samarbetspartners för att utveckla moderna samhällsfastigheter som möter samhällets behov. Genom förvärvet kan vi erbjuda förskola och vårdboende som angränsar till varandra, vilket är positivt för utvecklingen i området samtidigt som det skapar fördelar i förvaltningen, säger Fredrik Edlund, Regionchef för Mälardalen på Rikshem.

Rikshem tillträder vid färdigställande under 2019.

– Vi är glada över det samarbete vi har med Rikshem som är en stabil och långsiktig köpare och förvaltare av våra moderna samhällsfastigheter. Att Rikshem köpte förskolan som angränsar till vårdboendet kändes naturligt. Som vi sagt tidigare så delar vi vision och ambition om framtidens samhällsfastigheter där kvalitet och långsiktighet alltid är främsta fokus, säger Alex Mabäcker, vd för Odalen Fastigheter

Alex Mabäcker

Presskontakt VD +46708881817

Odalen bygger framtidens boenden för äldre

Odalen Fastigheter är ett långsiktigt fastighetsutvecklingsbolag med fokus på samhällsfastigheter. Sedan januari 2022 är Odalen en del av Samhällsbyggnadsbolaget i Norden. Vår affärsidé grundar sig i att skapa högkvalitativa och ändamålsenliga samhällsfastigheter i nära dialog med såväl kommuner, hyresgäster och samarbetspartners.

Odalens vision är att ständigt ligga i framkant inom segmentet och inspirera kring faktorer som kvalitet, välbefinnande och teknisk utveckling. Genom ett starkt och lyhört engagemang skapar vi tillsammans med både offentliga och privata aktörer diverse mervärden. Vårt fokus ligger alltid på att på bästa sätt tillfredsställa varje enskild hyresgäst – vilket gäller såväl boende och skolbarn som anhöriga, vårdnadshavare och personal.

Odalen har kontor i Stockholm, Göteborg och Ängelholm.

Odalen Fastigheter AB
Sköldungagatan 7