Silikongel från Wacker

Kapsla in känsliga komponenter med silikongel

SilGel® 612 från vår leverantör Wacker är en silikongel för inkapsling av känsliga elektroniska komponenter. Den kan appliceras i automatisk dispenseringsutrustning, vilket gör den idealisk för massproduktion.

Gelen finns i förpackningsstorlekar med kit från 1 kilo upp till 1800 kilo. Men nu har vi även möjlighet att erbjuda den i twinpack-patroner på 50 ml. Patronerna är mycket behändiga för små precisionsarbeten då du använder ett mixerrör för blandning av de två komponenterna och doserar enkelt med pipen.

Egenskaper för SilGel® 612

• Härdar i rumstemperatur.
  • Bildar ett elastiskt silikonlager som skyddar mot miljöpåverkan och korrosion.
  • Extremt mjuk och skyddar ultrakänsliga komponenter, exempelvis bondade IC-kretsar.
  • Bibehåller funktionen och skyddar elektroniken även vid extrema temperatursvängningar eller kraftiga vibrationer.
  • Tålig mot UV-strålning och gulnar därför inte utan behåller sin vattenklara transparens över åren.
  • Kan blandas i olika proportioner för olika hårdhetsgrader: A:B 1:1 – 1,5:1.

oemelectronics.se hittar du mer information om våra termiska material och resten av det stora sortiment vi erbjuder.

www.oemelectronics.se | 075 - 242 45 00 | info@oemelectronics.se