Kundunik knappsats i silikongummi, ett samarbete mellan Husqvarna och OEM Electronics.

Knappsats med riktigt höga krav

Husqvarna AB var mitt uppe i utvecklingen av ett nytt användargränssnitt för kommande batteriprodukter. De visste ganska väl vad de ville ha för egenskaper i knappsatsen, men inte hur de skulle nå dit. Tillsammans med oss på OEM Electronics nådde vi fram till precis rätt knappsats med rätt egenskaper.

”Att knappsatsen var helt tät var avgörande för oss. Den ska inte bara klara regntester utan vi utför även tuffa tester helt under vatten, vilket denna knappsats klarade utmärkt”, berättar Tobias Nyberg, Lead Engineer på Husqvarna Handheld

Rätt knappsats för Husqvarna blev en avancerad, helt kundunik, i silikongummi. Ett material som designades för att leva upp till alla de krav som behövdes till produkten.

På oemelectronics.se kan du läsa mer om vårt arbete med Husqvarna i detta och flera andra projekt. Där hittar du även mer information om hur vi arbetar med kundunika knappsatser och mycket mer.