Lodpastan som kan förvaras i rumstemperatur - LOCTITE GC 10 från Henkel

Lodpastan som kan förvaras i rumstemperatur - LOCTITE GC 10 från Henkel

Lodpastan är den första på marknaden som kan transporteras och förvaras ett år i rumstemperatur.

Ställtider för att tina pastan elimineras, då den är redo för applicering direkt från hyllan. Detta gör att det är ytterst lite pasta som behöver kastas under produktionen. Produkten har så lång hållbarhetstid att du kan ha lite säkerhetslager utan att riskera skrotning, vilket reducerar risken för kostsamma produktionsstopp. Flusset är mycket tåligt och behåller hela sin aktivitet intakt tills det aktiveras under omsmältningen.

• Utmärkta tryckegenskaper under mycket lång tid, 72 timmars ”stencil life”
  • 24 timmars ”abandon time” då pastan kan ligga still på plåten och ändå skapa ett perfekt första tryck.
  • Blanka och fina lödfogar efter omsmältning.
  • Halogenfri
  • Ett års hållbarhetstid i rumstemperatur

Kontakta produktansvarig Ann-Louise Gyllenberg, ann-louise.gyllenberg@oemelectronics.se, 075-242 46 53, för mer information.