Jan Klingler använder silikon från OEM Electronics och bakterieodlingar för att tillverka unika lampor

Silikon & bakterier - ett lite annorlunda uppdrag för OEM Electronics.

I höstas fick vi på OEM Electronics en kundförfrågan som stack ut något från mängden. Jan Klingler, designer och utställare på Stockholm Furniture & Light Fair, var mitt uppe i tillverkningen av sina minst sagt speciella lampor när han stötte på problem. Silikonkomponenten han använde i tillverkningen höll inte måttet, och med mässan nära förestående var Jan nu i akut behov av ett annat alternativ.

Då ingen utmaning varken är för stor eller för liten för oss på OEM Electronics, hjälpte vi självklart Jan i hans prekära situation. Tack vare vår snabba leverans hann den nya silikonkomponenten fram i tid, och Jan kunde i lugn och ro färdigställa sina lampor i tid till mässan. Resultatet blev en helt unik produkt som du inte får missa.

Kika in på oemelectronics.se för att läsa mer om Jans unika bakterielampor, tillverkade av bakterieodlingar tagna från exempelvis människohud eller från en viss geografisk plats.

Frågor? Kontakta Ann-Louise Gyllenberg, Produktansvarig elektronikmaterial
075-242 46 53 • ann-louise.gyllenberg@oemelectronics.se