OEM Electronics leverantör DBK är experter på skräddarsydda värmelösningar

Experter på skräddarsydda värmelösningar

I mer än 25 år har OEM Electronics och DBK haft ett framgångsrikt och nära samarbete, där vi på OEM Electronics har hjälpt till att etablera DBK på den nordiska marknaden. Sedan starten 1946 har det tyska företaget DBK utvecklat effektiva och användbara sätt att hantera energi, med stort fokus på värmeprodukter. DBK är kända för sin expertis inom området PTC-värmare, och erbjuder allt från standardlösningar till specialanpassade värmare för kundernas särskilda behov.

Vi har träffat David och Peter Hansen, som sedan 2010 driver dotterbolaget DBK Scandinavia i småländska Aneby. DBK Scandinavia ansvarar för projektdrivning och försäljning i Skandinavien, Baltikum och Island. David och Peter lever för att hitta rätt lösning för varje enskild kund, vilket ofta innebär någon form av speciallösning utöver deras standardsortiment.

Vår främsta styrka ligger i att utveckla speciallösningar åt våra kunder”, berättar David Hansen, VD på DBK Scandinavia. Han fortsätter: ”Det vi fokuserar på hos oss är det DBK ursprungligen bad oss att göra när vi startade företaget, vi driver projekt som driver nya lösningar.

Samarbetet mellan OEM Electronics och DBK går mer är 25 år tillbaka och bygger på ett ömsesidigt givande och tagande med en öppen och ärlig dialog.

Relationen mellan oss är oerhört viktig, att man hjälps åt och samarbetar. Vi har ju byggt upp en väldigt fin och nära relation under alla dessa år. Det har fungerat väldigt bra. Vi står för den tekniska expertisen. Säljkraften och att hitta kunderna och driva det, det är ju ni på OEM Electronics helt fantastiska på”, säger David.

DBK var först ut med att sälja PTC-värmare, positiv temperaturkontroll, och är numera experter på och utvecklare av denna teknik. Några av fördelarna med PTC är bland annat att den är självreglerande, brandsäker, liten och kompakt, inte avger någon strålningsvärme samt att den bidrar till kortare monteringstid och lägre kostnader för helhetslösningen.

Det som skiljer DBK Scandinavia från våra konkurrenter är att vi har ett väldigt stort engagemang för våra kunder. Vi växer med dem och stöttar dem genom hela projektet. Vi är heller inte rädda för att föreslå alternativa lösningar, för i slutändan handlar det om att guida kunden fram till den bästa lösningen för just dem”, avslutar David.

oemelectronics.se hittar du mer information om PTC-värmare och resten av det stora sortiment vi erbjuder.