Tecates 3 V TPLH-serie

Högre energitäthet med nya ultrakondensatorer från Tecate

Tecate Group lanserar nu ett 3 V-alternativ av radiala ultrakondensatorer i deras redan befintliga 2,7 V TPL & TPLH-serier. 3 V-serien erbjuder en markant högre energitäthet än 2,7 V-utförandet, men med samma långa livslängd.

Kannorna har även fått en förbättrad förslutning för att klara högre temperaturer och miljöer med hög luftfuktighet. Tack vare den högre energitätheten men med bibehållen footprint kommer kretskortsyta frigöras då man kan spara utrymme genom att minska antalet kondensatorer. Högre cellspänning ger också en större systemkapacitans när många celler behöver kopplas seriellt.

3 V TPLH-serien erbjuder ultrakondensatorer från 4 F till 100 F som är både UL-godkända och möter de senaste REACH- & RoHS-direktiven. Seriens höga laddnings- och urladdningshastighet, i kombination med 500 000 cyklers livslängd, gör dem ideala att använda i exempelvis robotar, militära applikationer, logistikutrustning, konsumentelektronik, handhållna applikationer och tillfälliga back-up system. Lösningen ger en kostnadseffektiv energibank för applikationer som behöver en pålitlig energiback-up, pulsad kraft eller spänningskontroll. Det gäller oavsett om ultrakondensatorerna används som enda energikälla eller tillsammans med batterier.

Om du är osäker på vad din applikation behöver, kontakta oss på OEM Electronics för en genomgång.

• TEKNISKA SPECIFIKATIONER

• Arbetstemperatur -40°C till +65°C

• 500 000 cykler

• 4 F till 100 F kapacitans per cell

• Kundunika modullösningar för snabb montering

• Godkända enligt UL, REACH och RoHS

oemelectronics.se hittar du mer information om ultrakondensatorer och resten av det stora sortiment vi erbjuder.